محیط-پاک-و-سالم-ضامن-سلامتی-جامعه-است

رولاغنی بانوی اول کشور امروز در کنفرانسی حفظ الصحه در افغانستان گفت که جامعه‌ی سالم است که محیط پاک داشته باشد.

به گزارش افغان خبر: خانم غنی میگوید حفظ الصحه یکی از ضروری ترین بخش زندگی است و مردم باید در حفظ و نگهداری محیط شان کوشا باشند.

خانم رولاغنی میگوید که ساخت و ساز های غیر قانونی و اعمار ساختمان های بلند منزل غیر معیاری باعث شده تا محیط شهر کابل کثیف باشد و از آب های صحی برخوردار نباشد.

خانم غنی از دوران قبل چند سال قبل امروز صحت میکند و میگوید که 40 سال پیش وقتی او به کابل آمده بود فضای پاک و دل نشین کابل بازدید کننده‌گان را بیشتر ترغیب به ماندن این شهر می‌کرد.

بانوی اول کشور از شب‌های کابل میگوید که در آن زمان آسمان آبی کابل و ستاره‌گان درخشانش به انسان حس آرامش میداد و وقتی صبح‌گاه دریچه‌های اتاق بر روی فضای تمیز و شمال صبح‌گاهی باز میشد از هوای کابل لذت خاصی میگرفت.

اما بانوی اول کشور می‌گوید که امروز فضای کابل مثل هوای چند سال پیش نمانده است او این افضای آلوده را از نبود یک ساختار منظم در شهرداری کابل و نبود اراده قوی در مردم میداند.

بانوی اول کشور به تمامی شهروندان کشور میگوید که اطراف خانه، دکان و ساختمان هایشان را پاک و سالم نگهداری کنند.

خانم رولاغنی میگوید که مردم باید با شهرداری همکار باشد اما شهرداری به مردم فضای سبز بسازد و در نگهداری محیط مردم کوشا باشد.

در حال حاضر کابل به یک شهر نابسمان تبدیل شده و شهرداری با کمبود پرسونل نمیتواند زباله ها را از گوشه و کنار جاده جمع آوری کند، به همین دلیل شماری از جاده با زباله ها مسدود شده است.

علاوه بر آن اکثر باشندگان کابل از سایر ولایات و دهات به شهر آمده اند و تاکنون فرهنگ شهرنشینی را فرا نگرفته اند و به فکر پاک نگهداری جاده ها، پارک ها و محلات نیستند.

محیط پاک و سالم ضامن سلامتی جامعه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد