سند-اقامت-پاکستان-برای-مهاجرین-اففان

دولت افغانستان و پاکستان توافق کرده اند که در مدت شش ماه ۷۰۰هزار پناهجوی غیر قانونی افغانستان در آن کشور کارت اقامت دریافت نمایند و روند ثبت نام پناهجویان ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد رضا باهر معاون سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان گفت که هیچ مشکلی سر راه روند ثبت نام مهاجران در پاکستان وجود ندارد و خبر بسته شدن مراکز ثبت نام در پاکستان دروغ است.

او علاوه کرد که روز گذشته سه شنبه، 5 سپتامبر 2017 میلادی به تعداد 3914 پناهجو ثبت نام گردید و این روند در چهار ایالت پاکستان جریان دارد.

بر اساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، در چهار شهر اسلام آباد، کویته، خیر پشتونخواه و لاهورپندی پاکستان 21 مرکز ثبت نام مهاجرین فعال است و همه روزه پناهجویان را ثبت نام می کند و قرار است 700هزار مهاجر غیر قانونی سند اقامت پاکستان را دریافت نمایند.

روند ثبت نام پناهجویان افغان در پاکستان از تاریخ 25 اسد سال 1396 خورشیدی آغاز گردیده و تاکنون 48 هزار نفر سند اقامت دریافت کردند.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان میگوید که در حال حاضر 2 میلیون پناهجوی افغان در پاکستان به سر میبرند که از این میان 138 هزار نفر آنها از گذشته کارت اقامت دارند و تا شش ماه آینده سایر این پناهجویان که خواستار دریافت کارت اقامت هستند می توانند سند بود وباش دریافت نمایند.

سند اقامت پاکستان برای مهاجرین اففان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد