سنگ-تهداب-پروژه-رهایشی-نیله‌باغ-گذاشته-شد

مقام‌های امارت اسلامی در جریان افتتاح آغاز کار عملی پروژه مسکونی نیله‌باغ می‌گویند که امارت اسلامی در اجرای پروژه‌های ساختمانی در کنار سایر پروژه‌های زیربنایی در کشور گام‌های مؤثری برداشته و برای آغاز پروژه‌های بزرگ دیگر نیز در این زمینه برنامه دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز ( یک‌شنبه، 19 حمل) در افتتاح مراسم آغاز کار عملی پروژه مسکونی نیله‌باغ در کابل گفت که این پروژه یک گام بزرگ و اساسی در راستای پیشرفت و توسعه کشور است.

آقای برادر افزود که امارت اسلامی در کنار سایر زیربناها در تطبیق پروژه‌های ساختمانی گام‌های جدی برداشته که بخش دوم فاز اول کابل جدید و تعدادی پروژه‌های دیگر را می‌توان به عنوان نمونه یاد نمود.

او وضعیت کنونی کشور را برای سرمایه گذاری مناسب توصیف نموده افزود که ا.ا حمایت‌گر سکتور‌های صنعت، زراعت، برق و تجارت در پروژه های ساختمانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز زمینه سرمایه گذاری را مساعد ساخته است.  

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا از کار عملی پروژه رهایشی نیله باغ از سوی کشور چین آغاز شده، قدردانی نمود و از آنان خواست تا در مسایل مهمی اتصال منطقوی به عنوان یک کشور همسایه خوب با افغانستان به طور مشترک کار کنند. او از حکومت و سرمایه‌ گذاران کشور چین خواست تا از فرصت‌های پیش‌ آمده برای سرمایه ‌گذاری در بخش‌های مختلف در افغانستان استفاده نمایند تا روابط اقتصادی و تجارتی بین کابل و بیجینگ گسترش یابد.

آقای برادر همچنان از وزارت شهرسازی و مسکن و شهرداری کابل خواست تا به مشکلات ساختمانی در کابل نقطه پایان داده و اجازه دهند که کار ساختمانی آغاز تا از یک سو زمینه کار به هموطنان فراهم شود و از سوی دیگر صنعت زیربنا توسعه یابند.

عبدالسلام حنفی، معاون ریاست‌الوزرا در این برنامه گفت که افغانستان هیچگاهی مشکلی برای همسایگان و دیگر کشورها نخواهد بود و و از چنین پروژه‌هادر افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌نماید.

آقای حنفی افزود که امیدوار است افغانستان و چین با وصل‌شدن افغانستان به طرح یک کمربند و یک جاده و همچنان تکمیل شدن کریدور واخان، به‌گونه مستقیم با هم وصل شوند. او تاکید کرد که امارت اسلامی از پالیسی چین واحد حمایت می‌کند.

روح‌الله احمدی، معین امور ساختمانی مسکن و انکشاف زون‌های وزارت شهرسازی و مسکن در جریان مراسم آغاز کار عملی پروژه مسکونی نیله‌باغ گفت که این پروژه شامل ساخت یک هزار و ۴۰۰ ساختمان مسکونی می‌شود که با هزینه ۷۱ میلیون دالر از کمک‌های بلاعوض چین ساخته می‌شود.

آقای احمدی افزود که هزینه انجنیری و مدیریتی این پروژه از سوی امارت اسلامی تمویل می‌شود و ساختمان‌های مسکونی نیله‌باغ مخصوص کارمندان دولتی اند که در مدت بیش از سه‌سال تکمیل خواهد شد.

این در حالی است که قرارداد مرحله نخست این پروژه میان دولت پیشین و شرکت چینی (ام سی سی ۱۹) در سنبله ۱۳۹۹ امضا شده بود اما؛ کار عملی آن متوقف بود و بر بنیاد نخستین قرارداد این پروژه، مساحت مرحله نخست این پروژه ۲۱ هزار هکتار زمین است.

سنگ تهداب پروژه رهایشی نیله‌باغ گذاشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد