سکتورخصوصی-باید-درعرصه-معارف-سهیم-شود

سروردانش،معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان میگوید که سکتورخصوصی باید در راستایی آموزش و سواد سهیم و همکاری و با وزارت معارف همکاری کنند.

به گزارش افغان نیوز: سرور‌دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروزچهارشنبه(26 – میزان)، در نشست خبری مبنی بر حمایت سکتوری خصوصی برای سهم گیری در بسیج ملی به منظور کاهش و امحای بی‌سوادی، گفت:«سکتورخصوصی باید در عرصه سواد آموزی با معارف سهیم شده و حمایت و همکاری نمایند».

آقای دانش افزود،برخورداری از سواد و آموزش، زیربنایی صلح،ثبات و توسعه درکشور بوده و برای کاهش فقر موثر می باشد. وی همچنان گفته است که بدون سواد نمیتوانیم به توسعه،صلح و ثبات در کشور برسیم.

به گفته آقای دانش افغانستان بالاترین آمار بی سوادی را دارا می باشد که حدود 70 درصد مردم بی سواد و 30 درصد مردم با سواد هستند. او گفت، در افغانستان حدود 9 میلیون کودک متعلم است که 39 در صد آنها را دختران تشکیل میدهند.

آقای دانش افزایش تعداد متعلمین محروم از مکاتب را در کشور نگران کننده خوانده و اظهار میدارد که نزدیک به 3 میلیون کودک از رفتن به مکتب بازمانده اند که اکثر آنها را دختران تشکیل میدهند.

با این حال این مقام حکومتی اظهار داشته است که تنها 206 هزار دختر از رفتن به مکتب باز مانده اند که کمبود تشکیلات در معارف و نهادهای آموزشی برای زنان حضور زنان را در عرصه آموزش کمتر ساخته است.

این درحالی است که شمارزیادی از متعلمین مکاتب از نبود امنیت و امکانات درسی لازم درکشور خصوصا در روستاها شاکی بوده و اظهار میدارند که حکومت باید تامین امینت آنها را گرفته و امکانات لازم درسی را فراهم نمایند.

سکتورخصوصی باید درعرصه معارف سهیم شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد