سیستم-های-موجود-مخابراتی-باید-تقویت-شوند

آقای اشرف غنی در دیدار با سرپرست و برخی مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی اظهار داشته است که سیستم های موجود مخابراتی باید تقویت شود.

به گزارش افغان نیوز: آقای غنی عصر روز چهارشنبه (26 میزان) با سرپرست و برخی مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی در ارگ دیدار و پیرامون عرضن بهتر خدمات مخابراتی به ویژه از طریق ستلایت، تسریع روند خدمات انترنتی و چگونگی قراردادهای مخابراتی، گفتگو کردند.

 رییس جمهور از پایین بودن سطح خدمات مخابراتی در کشور به شدت انتقاد نموده و بر تسریع روند خدمات‌رسانی مخابراتی تاکید کرده است.

مسوولان وزارت مخابرات بیان داشتند که  این وزارت، قرارداد خدمات مخابراتی ستلایت را در سال ۲۰۱۴ با کمپنی فرانسوی انجام داده بود که اکنون میعاد آن ختم شده است.

آنان افزودند که کار روی عقد قرارداد خدمات ستلایت با آسیای جنوبی جریان دارد و تا یک هفته دیگر این پروسه نهایی خواهد شد و پس از شروع ارایه خدمات، شهروندان از طریق ستلایت به خدمات خوب‌تر مخابراتی  دسترسی پیدا خواهند کرد.

محمداشرف غنی گفت که مردم از ارایه خدمات مخابراتی راضی نیستند و وزارت مخابرات و تکنالوژی باید روی ظرفیت سازی داخلی کار کند و از تمام شبکه‌های مخابراتی و نیز وضعیت خدمات رسانی ارزیابی و تحلیل واضح وجود داشته باشد.

آقای غنی در مورد پروسه‌های تدارکاتی قراردادها گفت که همه جزییات و معلومات دراین خصوص در جلسات شورای عالی اقتصادی مورد بحث قرار گیرد و از این مسیر تعقیب شود.

وی تصریح نمود که به ارایه خدمات مخابراتی تمرکز بیشتر شود و راه‌های بدیل برای انکشاف این سکتور جستجو گردد. وی افزود که بخاطر جذب نیروی بشری و بهبود سیستم در انستیتوت مخابراتی، طرح واضح آماده شود تا کیفیت آموزش آن بر معیار روز برابر و پاسخگو باشد.

سیستم های موجود مخابراتی باید تقویت شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد