شرافت-با-هیات-ازبیکستان-گفتگو-کرد

بخت الرحمان شرافت، رییس اداره خط آهن کشور با نازلوف ظفر قیاسویچ، رییس اداره خط آهن ازبیکستان دیدار و در مورد مسائل خط آهن میان دو کشور گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  اداره خط آهن کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار و گفتگو در بندر حیرتان ولایت بلخ میان دو طرف صورت گرفته است.

طبق خبرنامه، آقای شرافت در این دیدار گفته است که اداره خط آهن کشور می‌خواهد قسمت‌های آسیب‌دیده خط آهن حیرتان – مزارشریف را بازسازی نماید و از رییس اداره خط آهن ازبیکستان خواسته تا کارهای بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده را در کمترین زمان و هزینه انجام دهد.

در خبرنامه آمده است که نازلوف ظفر قیاسویچ، رییس خط آهن ازبیکستان در این دیدار گفته که کشورش آماده است بخش‌های آسیب‌دیده بندر حیرتان – مزارشریف را با کم‌ترین هزینه و کیفیت خوب بازسازی نماید.

او گفته است: «با راهنمایی های ویژه رییس جمهور ازبیکستان با توجه به حسن همجواری، 50 درصد تخفیف بخش‌های آسیب‌دیده بندر حیرتان – مزارشریف  بازسازی می‌نمایم».

دو طرف در این نشست بر بازسازی هر چه سریع‌تر بندر حیرتان – مزارشریف تاکید کرده تا کالاهای تجاری با قطار به مزارشریف منتقل شود.

اداره خط آهن کشور گفته است که با بازسازی بندر حیرتان – مزارشریف و بازگشایی آن،  سطح نقل و انتقالات کالاهای تجاری افزایش یافته و تسهیلات جدید در اختیار بازگانان قرار خواهد گرفت.

شرافت با هیات ازبیکستان گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد