شکایت-شهروندان-کشور-از-کم‌بود-و-پرچوی‌های-دوامدار-برق

شماری شهروندان کشور در آستانه فرا رسیدن فصل سرد زمستان، از کم‌بود و پرچوی‌های برق شکایت کرده و از مسوولان می‌خواهند که در تامین برق ثابت برای مردم تلاش جدی نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد سیرت، یکی از دوکانداران کابل در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید که پرچوی‌های برق در پایتخت در چند روز اخیر افزایش یافته است.
آقای سیرت افزود که با شروع فصل سرما در کشور پرچوی برق افزایش می‌یابد که در نبود برق دوامدار برای کار دکانداران و تولید کنندگان مشکل ایجاد می‌شود.
او می‌گوید که در نبود برق هیچ مشتری حاضر نیست وارد دوکان برای خرید شود چون؛ "هیچ مشتری لباس را در تاریکی پسند وخریداری نمی‌کند".
عباس شجاعی، یکی دیگر از شهروندان کابل در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید که برق کابل نه تنها در فصل زمستان بلکه؛ در تمام فصل‌های سال‌ با مشکلات زیاد مواجه است.
او بیان داشت که در فصل سرما پرچوی برق از یک سو، بالا رفتن قیمت مواد سوختی از سوی دیگر بر مردم نادار و ناتوان فشار وارد می‌کند.
او از مسوولان حکومتی خواست تا در تامین برق ثابت در پایتخت بیشتر تلاش و پرچوی‌های برق را در طول شبانه روز کاهش دهند.
اما؛ حکمت الله میوندی، سخنگوی شرکت برق رسانی افغانستان (برشنا) درباره پرچوی‌های برق در کابل و ولایت‌های کشور می‌گوید که خشکسالی‌های اخیر و نبود آب‌های کافی در دریاهای کشور باعث غیر فعال شدن شماری توربین‌های برق در کشور شده است.
میوندی افزود که ریاست شرکت برشنا در تلاش است تا برق وارداتی کشورهای همسایه را به طور مساویانه به شهروندان کشور توزیع نماید.
او بیان داشت که با تکمیل سازی باقیمانده پروژه‌های لین انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت شبرغان - دشت الوان و توسعه سب ستیشن دشت الوان، روند انتقال برق از کشور ترکمنستان به افغانستان به صورت مطمئن و ارزان فراهم خواهد شد و نزدیک به ۹۵ درصد مشکلات شهروندان کشور برطرف خواهد شد.
سخنگوی برشنا از شهروندان کشور خواست که در فصل سرما از استفاده بی‌رویه برق جلوی نماید تا به تمامی شهروندان کشور برق به طور مساویانه توزیع شود.
این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد برق مورد نیاز کشور از ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران وارد می‌شود و تنها ۲۰ درصد برق کشور از منابع داخلی تولید می‌شود.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

شکایت شهروندان کشور از کم‌بود و پرچوی‌های دوامدار برق

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد