شرکت‌های-سرک‌سازی-به-وزارت-فواید-عامه-هشدار-دادند

اتحادیه شرکت‌های سرک‌سازی هشدار داد که اگر وزارت فواید عامه و ادارات ذیربط، بدهی‌های شرکت‌های داخلی و خارجی را پرداخت نکنند، دست به اعتراضات گسترده خواهد زد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد ناصر محتسب زاده، عضو اتحادیه شرکت‌های سرک‌سازی، روز( شنبه، ۲۶ سرطان) در نشست خبری گفت که بر بنیاد قانون تدارکات، بودجه‌‌ی پروژه‌های قراردادی باید به مدت ۳۰ روز از سوی طرف قرارداد پرداخت شود؛ اما وزارت فواید عامه به تعهد خود عمل نکرده و این امر باعث زیان‌ مالی شرکت‌های سرک‌سازی شده است. 

عبدالله فیضی، عضو دیگر اتحادیه شرکت‌های سرک‌سازی‌ گفت که شرکت‌های سرک‌سازی به دلیل عدم تمدید مدت قرارداد پروژه‌ها از سوی وزارت فواید عامه، مشکلات مالی این وزارت و چالش‌های امنیتی؛ زیان‌های مالی هنگفتی متحمل شده‌اند. 

وی افزود که برای هر قرارداد پروژه‌ها از سوی ادارات ذیربط باید یک کد مشخص در نظر گرفته شود تا از این طریق شمار قرار داد‌ها و بودجه‌ای آن مشخص باشد؛ اما با مسدود شدن کود ۲۰ هزار حواله‌‌های شرکت‌های سرک‌سازی اجرا نمی‌شود.

آقای فیضی تصریح کرد که شرکت‌های سرک‌سازی از آدرس نرخ ارز افغانی و دالر نیز زیان‌ می‌بینند؛ زیرا نرخ افغانی با سایر ار‌ز‌های خارجی اقتصادی نبوده بلکه سیاسی است و با مشکلات امنیتی ارزش‌ افغانی در برابر ارز خارجی کاهش می‌یابد. 

محمد زمان بلوچ، یکی دیگر از اعضای اتحادیه شرکت‌های سرک سازی با خوانش‌ اعلامیه‌یی این اتحادیه گفت؛ شرکت‌های سرک‌سازی از چهار ماه بدینسو مشکلات شان را با وزارت فواید عامه مطرح کرده؛ اما این وزرات هیچ‌ اقدامی برای حل آن نمی‌کند. 

این اتحادیه با نشر اعلامیه‌ای هشدار داد که اگر تا تاریخ دهم ماه اسد، وزارت فواید عامه مشکلات شرکت‌های سرک‌ساری را حل نکند، آنان پروژه‌های زیر کار وزارت فواید عامه را متوقف و دست به اعتراضات گسترده می‌زنند. 

این درحالی است که با گسترش ناامنی‌ها در کشور، زمینه‌کار برای سکتور خصوصی محدود و بسیاری از سرمایه‌داران سرمایه‌های شان را به بیرون از کشور انتقال داده اند.

شرکت‌های سرک‌سازی به وزارت فواید عامه هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد