شناسنامه-های-کتابجه‌ی-از-تقلب-جلوگیری-نمیتواند

فعالان مدنی میگویند که شناسنامه های کتابچه‌ی از تقلب در انتخابات جلوگیری کرده نمیتواند و این روند افغانستان را به عقب بر میگرداند.

به گزارش افغان خبر، مسوولان سازمان خط نو یکی از نهاد های مدنی در کابل در نشست مطبوعاتی امروز گفتند که حکومت باید هرچه زود شناسنامه های الکترونیکی را توزیع نماید.

فهیم صدیقی مسوول سازمان خط نو میگوید که تبدیل شناسنامه های برگه‌ی به شناسنامه‌ی کتابچه‌ی دردی را درمان نمیکند و این کار؛ یکبار دیگر افغانستان را به عقب میبرد.

به گفته مسوول سازمان خط نو شفافیت انتخابات سال آينده و دیگر انتخابات ها در افغانستان از طربق شناسنامه های الکترونی امکان پذیر است.

آقای صدیقی می افزاید که کمیسیون انتخابات باید کارت های سابقه را ابطال نماید و کارت جدید به شهروندان افغانستان توزیع نماید.

این عضو سازمان خط نو تاکید میکند که اگر ۲۱ میلیون کارت توزیع شده را ابطال نکند انتخابات شفاف نخواهد بود. وی میگوید که افغانستان کمتر از ۱۰ میلیون تن افراد واجد رای دهی را دارا میباشد.

سایر فعالان مدنی نیز تاکید کردند که در شناسنامه های برگه‌ی و کتابچه‌ی جعل و تقلب به آسانی راه پیدا میکند.

سازمان خط نو در اعلامیه مصبوعاتی خود از حکومت میخواهد که شناسنامه های برقی را بجای تذکره های کتابچه توزیع نماید.

این سازمان در اعلامیه اش نوشته؛ شناسنامه های برقی مناسب ترین گزینه برای تثبیت هویت شهروندان کشور میباشد که از لحاظ قانونی و تخنیکی هیچ مشکل ندارد.

به نوشته این اعلامیه تذکره های الکترونی یکبار توزیع میگردد و در هر انتخابات میتواند مورد استفاده قرار گیرد و از توزیع کارت های رای دهی در هر انتخابات جلوگیری میگردد.

این در حالیست که نمایندگان مجلس چندی پیش از حکومت خواست که شناسنامه های الکترونی برای شهروندان کشور توزیع نمایدو کارت های رای دهی سابقه ابطال گردد و دوباره برای شهروندان افغانستان کارت های رای دهی توزیع گردد.

شناسنامه های کتابجه‌ی از تقلب جلوگیری نمیتواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد