شناسنامه-های-کتابچه‌یی-جایگزین-تذکره-های-برقی-نمیشود

وزارت امور داخله اعلام کرد که تذکره های کتابچه‌ی برای سهولت شهروندان توزیع میگردد و هیچ ربطی به توزیع شناسنامه های الکترونیکی ندارد.

به گزارش افغان خبر: وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ی گفته که شایعاتی مبنی بر این که تذکره کتابچه یی جایگزین تذکره الکترونیکی می گردد نادرست است و به شهروندان افغانستان اطمینان می دهد که موضوع تذکره های کتابچه یی ربطی به توزیع تذکره های الکترونیکی ندارد.

ریاست ثبت احوال نفوس وزارت امورداخله پیرامون طرح پیشنهادی مبنی بر جاگزین شدن تذکره های کتابچه یی به تذکره های ورقی داشته است که به نظر می رسد از این بحث ها استنباط نادرست صورت گرفته است.

طبق طرح ریاست ثبت احوال نفوس وزارت امورداخله،جایگزین تذکره کتابچه یی با تذکره ورقی، با هدف جلوگیری از جعل وتزویر وایجاد سهولت های بیشتر به شهروندان کشور صورت می گیرد که تذکره های کتابچه یی جدید به سه زبان فارسی، پشتو و انگلیسی می باشد که  از سیستم ایمنی برای جلوگیری از جعل نیز برخوردار است.

در صورتی که طرح پیشنهادی اخیر الذکر اداره ثبت احوال نفوس وزارت امورداخله، مورد تصویب جلسه کابینه حکومت قرار گیرد، تذکره های کتابچه یی از سوی مطبعه دولتی صکوک، بدون هزینه های  اضافی چاپ و در اختیار شهروندان قرار داده می شود و این موضوع ربطی به تذکره های الکترونیکی ندارد.

شناسنامه های کتابچه‌یی جایگزین تذکره های برقی نمیشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد