شورای-عالی-صلح-در-وقت-کم-کارهای-مثبتی-را-انجام-داده-است

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با تاکید به حمایت از شورای عالی صلح، گفته‌است که اکنون اجماع ملی و بین‌المللی برای تامین صلح در افغانستان به وجود آمده که در ۴۰سال گذشته سابقه نداشته‌است.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای عالی صلح در ارگ گفت که اکنون اجماع ملی و بین‌المللی برای تامین صلح در افغانستان به وجود آمده که در ۴۰سال گذشته سابقه نداشته‌است. شورای عالی صلح در وقت کم توانسته کارهای مثبتی را انجام دهد و یک اجماع عمومی ایجاد نماید.

وی افزود که در همین حال محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح نیز تاکید کرده که تلاش خواهند کرد تا از طریق سفرهای ولایتی و تدویر برنامه‌های مختلف، پیام‌های عمدۀ صلح را به مردم برسانند.

به اساس خبرنامۀ ارگ، محمد اکرم خپلواک، رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح نیز در این دیدار گفته‌است که شورای عالی صلح برنامه‌های گسترده‌یی را روی‌دست دارد تا از طریق آن با هم‌کاری مردم به ویژه بزرگان کشور، راه‌های به‌تر تامین صلح پایدار را جست‌جو کند.

این در حالی‌ست که بسیاری از سیاسیون در افغانستان باور دارند شورای عالی صلح تا کنون یک نهاد تاثیرگذار در این زمینه نبوده‌است.

پیش از این مجلس نماینده‌گان بارها از کارکرد شورای عالی صلح انتقاد کرده و حتا اعضای این شورا خواهان ملغاکردن شورای عالی صلح گردیده‌اند.

با وجود این‌که چندین سال از ایجاد شورای عالی صلح می‌گذرد، این شورا تا کنون نتوانسته در کشانیدن پای طالبان به میز مذاکره موفقیتی داشته باشد و تنها حزب اسلامی به روند صلح پیوسته‌است.

شورای عالی صلح در وقت کم کارهای مثبتی را انجام داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد