صحبت‌های-اخیر-کرزی-خلاف-منافع-ملی-است

به گفته ی برخی از نمایندگان مجلس، کرزی در صحبت های اخیر خود از گروه طالبان حمایت کرده و این اظهارا خلاف منافع ملی می باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حامد کرزی در صحبت های هفته گذشته خود از گروه طالبان در کشور حمایت کرد که این گفته های کرزی سبب انتقاد شماری از نمایندگان مجلس شده و اظهارات کرزی را برخلاف منافع ملی میداند.

حامد کرزی قبل از این گروه طالبان را برادر ناراضی خطاب میکرد و هفته گذشته در سخنرانی خود گفت: طالبان مردم افغانستان هستند و طالبان که اعمال دهشت افگنی انجام میدهند تروریست اند. کرزی به گروه طالبان نامه نوشته تا به مذاکرات صلح رو بیاورند.

این اظهارات کرزی درحالی مطرح شد که هم‌ زمان حکومت وحدت ملی موقف متفاوت‌تری داشت و چندی پیش رئیس جمهور افغانستان اعلام داشت که طالبان مثل فساد، دشمن مردم افغانستان هستند.

زهیر سعادت، یکی از نماینده‌گان در همین رابطه گفت، حکومت وحدت ملی دشمنان را دشمن خطاب می‌کند و هم‌زمان دروازۀ صلح را باز گذاشته، پالیسی‌اش روشن است.

او با اشاره به گفته‌های رئیس جمهور سابق کشور به گونۀ غیر مستقیم اظهار داشت، کسانی که می‌خواهند به بهانه‌های مختلف هم‌گرایی و هم‌نوایی‌شان را با طالبان نشان دهند، در سیاست سیزده سال گذشته شان برنامه‌های طالبان را مو به مو تطبیق کردند و به طالبانی که در مغاره‌ها زنده‌گی می‌کردند مشروعیت بخشیدند.

در همین رابطه غلام حسین ناصری، عضو مجلس گفت: اظهارات اخیر کرزی برخلاف منافع ملی کشور است چرا که تمام زیرساخت‌های فساد، بی‌بندوباری، آدم‌کشی و قتل، مواد مخدر و به یغما رفتن خزانۀ ملی و کلش در چارچوب ساختار حکومتی که این آدم در راسش بود، صورت گرفته‌است.

ناصری گفت باند کرزی و روندی که به نام کرزی به وجود آمده خوب بفهمند که این روند، این تیم و این باند فاسد افغانستان را به یغما برده اند.

صحبت‌های اخیر کرزی خلاف منافع ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد