صلیب-سرخ-خواستار-جلوگیری-از-فروپاشی-اقتصاد-افغانستان-شد

مدیرکل کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از کشورهای کمک‌کننده خواسته‌است که برای تقویت اقتصاد افغانستان و جلوگیری از فروپاشی خدمات عمومی این کشور اقدام فوری کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، امروز یک‌شنبه (۸ حوت) با نشر توییتی از وضعیت بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام جدی کشورهای کمک‌کننده شده‌است.

از سوی دیگر، این نهاد در بیانیه‌‌ای که روز گذشته (۷ حوت) توسط دفتر اوچا یا هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل منتشر شد خواهان حمایت از فعالیت بشردوستانه در افغانستان شده‌است.

آقای ماردینی تأکید کرده که کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در کنار مردم افغانستان خواهد ماند؛ «زیرا آینده نامشخص است.»

به تازگی هیأتی از نمایندگان نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل هم که وضعیت بشری افغانستان را بررسی کرده، گفته‌است که سطح نیازهای کمک بشردوستانه در این کشور بی‌سابقه است و بیش از ۲۴ میلیون تن، حدود ۵۹ درصد از جمعیت افغانستان به کمک‌های نجات‌بخش نیاز دارند.

در همین حال، رینا گیالنی، رییس نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل نیز گفته‌است که عظمت درد و رنج انسانی و نیازهای عاجل افغان‌ها، به‌طور غم‌انگیزی در آنچه ما دیدیم و با افرادی که در جریان ماموریت‌مان صحبت کردیم، واضح بود؛ اما این هم آشکار بود که کمک‌کنندگان نیز کاملا به ارائه کمک‌های بشردوستانه اصولی و بدون قیدوشرط به مردم افغانستان، متعهد هستند.

وی افزوده‌است که با افزایش بحران‌ بشری و اقتصادی در افغانستان، عزم و اراده‌ جامعه بین‌المللی در حمایت از کارمندان نهادهای بشردوستانه، صحی و دیگر پاسخ‌دهندگان، باید ثابت باقی بماند.

این در حالی ا‌ست که افغانستان در ماه‌های پسین، گواه بدتر شدن اوضاع اقتصادی بوده و سازمان ملل متحد و نهادهای گوناگون جهانی بارها از بدتر شدن شرایط هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

صلیب سرخ خواستار جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد