صنعت‌کاران-خواستار-استخراج-معادن-کشور-شدند

مسوولان فابریکه‌های ذوب آهن خواستار استخراج معادن آهن کشور شده و می‌گویند که با استخراج معادن بهای مواد اولیه کاهش و تولیدات آنان افزایش می‌یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ جواد حسینی، مسوول بخش تخنیک فابریکه ذوب آهن ملت ستیل در گفتگو با آژانس افغان نیوز گفت که نمایشگاه بین‌المللی فلزات را در کابل پر دست آورده خوانده و گفت: این گونه نمایشگاه‌ها پل ارتباطی میان مصرف کننده و تولید کننده است.

نمایشگاه بین‌المللی معادن و فلزات افغانستان روز سه‌شنبه( 19 میزان) از سوی سکتور خصوصی با همکاری وزارت معادن و پترولیم، صنعت و تجارت و اتاق صنایع برای سه روز در کابل برگزار شد.

حسینی برگزاری چنین نمایشگاه را برای صنعت فلز در کشور مهم خوانده وگفت که این گونه نمایشگاه باید در مرکز و ولایت‌های کشور برگزار شود تا فابریکه‌های ذوب آهن بتوانند محصولات تولیدی شان را جهت بازاریابی به نمایش بگذارند.

حسینی در مورد مواد اولیه تولیدی فابریکه‌های ذوب آهن گفت که هم اکنون تمامی فابریکه‌ها از آهن‌آلات فرسوده برای تولید استفاده می‌کنند و ممکن در آینده نزدیک با کمبود مواد اولیه مواجه شوند.

او از امارت اسلامی خواستار آغاز کار استخراج معادن آهن کشور شده و گفت که با استخراج معادن، دیگر فابریکه‌های ذوب آهن به کمبود مواد اولیه مواجه نخواهند شد. حسینی تاکید کرد که با استخراج معادن، تولیدات فابریکه‌های ذوب آهن و صادرات فلز به بیرون از کشور نیز افزایش خواهد یافت.

مسوول بخش تخنیک فابریکه ذوب آهن ملت ستیل خواستار توجه جدی در بخش تامین برق شده و گفت که فابریکه های ذوب آهن در طول شبانه روز تنها ۱۲ ساعت برق مداوم دارند. به باور او، کمبود برق  یکی از چالش‌های عمده در بخش تولیدات فلز و دیگر صنایع در کشور است.

نقیب الله لاراوی، مسوول نمایشگاه بین المللی معادن و فلزات افغانستان گفت که در این نمایشگاه فابریکه‌های ذوب آهن 5 قرارداد با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی امضا کرده اند. او تاکید کرد که بازیدکنندگان این نمایشگاه بیشتر از کشورهای عربی، ایران، چین، پاکستان و قزاقستان بودند.

بااین حال، نمایشگاه بین المللی معادن و فلزات افغانستان از سوی سکتور خصوصی با همکاری وزارت معادن و پترولیم، صنعت و تجارت، و اتاق صنایع و معدن افغانستان به مدت سه روز از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ میزان به هدف پیشرفت اقتصادی، استخراج معادن، پروسس و تجارت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، استخراج و تولید آهن و سایر فلزات در هوتل کابل سرینا برگزار شد.

در این نمایشگاه ۵۰ شرکت به شمول ۲۰ شرکت از خانم‌های تجارت پیشه در بخش‌های پروسیس سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اشتراک کرده بودند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

صنعت‌کاران خواستار استخراج معادن کشور شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد