طالبان-خواستار-از-سرگیری-مذاکرات-صلح-با-دولت-افغانستان-است

وزیرمالیه پیشین طالبان گفته است که شماری از اعضای شورای کویته به او گفته است تا روند مذاکرات صلح با حکومت کابل را از سر گیرد.

به گزارش افغان خبر: تمایل گروه طالبان هر روز به از سر گیری مذاکرات صلح با دولت افغانستان بیشتر میشود.

آغاجان معتصم وزیرمالیه پیشین طالبان و عضو سابق دفتر طالبان در قطر به نیورک تایمز بیان کرده است که پس از نشست شورای این گروه در شهر کویته پاکستان شماری از سران طالبان تصمیم گرفته اند تا گفتگوهای صلح انجام شود.

با توجه به پیشروی طالبان در شماری از جبههات جنگ و انجام حملات انتحاری در کابل، بسیاری بر این باورند که احتمال از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان افغان بسیار کم است اما وزیرمالیه سابق حکومت طالبان و از افراد نزدیک به «ملا عمر» رهبر سابق گروه طالبان، تأکید می‌کند که اکنون زمان مذاکرات است.

وی علاوه کرده است: پس از این نشست در کویته، تعدادی از شورای رهبری طالبان افغان از وی خواستند که مذاکرات صلح با دولت کابل را از سر بگیرند.

این عضو طالابن در گذشته نیز خواستار صلح با دولت افغانستان بود.

اما عامل بزرگ سرراه صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، سازمان استخباراتی پاکستان خوانده میشود که با نفوذ در میان اعضای گروه طالبان برای منافع پاکستان جنگ را ادامه میدهد و مانع صلح میشود.

هرچند در نشست های چهارجانبه صلح در افغانستان، پاکستان وعده کرده بود که طالبان را روی میز مذاکره صلح حاضر میکند، اما این وعده آن کشور عملی نگردید.

طالبان خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با دولت افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد