طالبان-هیچگاه-از-پاکستان-حمایت-نخواهد-کرد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به سخنان رهبر جمعیت علمای پاکستان گفته است که حمایت طالبان افغان از پاکستان بی اساس بوده و طالبان هیچگاه از پاکستان حمایت نخواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: پیش از این مولانا سمیع الحق، رهبر جمعیت علمای پاکستان تصریح کرده بود که رهبری طالبان پس از یک نشست بزرگ و اعلام استراتیژی امریکا برای افغانستان این تصمیم‌شان را اعلام کرده‌اند که اگر آمریکا بر ضد پاکستان عمل کند، طالبان افغان با قدرت در کنار اسلام‌‌آباد ایستاده خواهند شد.

مولانا سمیع الحق گفته بود که در اعلامیه طالبان آمده است که رهبران طالبان پاکستان و افغان پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان، نشستی را به ریاست مفتی محمد ذکری زیر نام اتحاد علمای افغانستان برگزار کرده‌ و طالبان افغان در این نشست تاکید کرده‌اند که در صورت اقدامات امریکا علیه پاکستان در کنار اسلام آباد خواهند بود.

اما ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند به رسانه‌ها گفته که اظهارات مولانا سمیع الحق نادرست و بی اساس است و طالبان هیچگاه از پاکستان حمایت نخواهد کرد.

سخنگوی طالبان تاکید کرده که مساله اعلام حمایت از پاکستان در برابر امریکا؛ تصمیم طالبان افغان نه بلکه تصمیم گروهی به نام اتحاد علمای پاکستان است که طالبان افغان با آن ارتباطی ندارند.

طالبان هیچگاه از پاکستان حمایت نخواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد