طرح-اجرایی-تولید-برق-گازی-در-مزار-شریف-بازنگری-میشود

حکومت با یک شرکت داخلی سند تولید برق از منابع گازی در شمال کشور را به امضا رساند، اما برای اجرایی شدن این طرح کابینه دستور داده است تا سند مذکور بازنگری شود.

به گزارش افغان خبر: معاون شرکت برشنا به تاسی از مصوبۀ شماره (۲۸) مورخ ۶/۸/۱۳۹۴ کابینۀ مبنی بر ایجاد پروژۀ برق گازی شهر مزارشریف، از امضای سند و شرایط عمده و اساسی بین وزارت‏های انرژی و آب، مالیه، معادن و پترولیم از جانب دولت و شرکت برشنا، غضنفرگروپ و شرکت مالی بین‏المللی به جلسه معلومات ارایه کرد.

وی خاطر نشان نمود که مطابق این سند، گفتگو‏ها بین طرفین مبنی بر فعالیتهای اجرایی جهت پروژه تولید برق گازسوز با ظرفیت الی ۵۰ میگاوات می‏باشد.

کابینه بعد از بحث همه جانبه وزرای مالیه، اقتصاد، معادن و پترولیم، انرژی و آب را تحت ریاست مشاور ارشد رئیسجمهوری در امور اقتصاد و زیربنا موظف نمود تا طرح سند متذکره را طبق تذکر جلسه مجدداً بازنگری نموده و به جلسه شورای عالی اقتصادی ارایه نمایند.

در ادامه جلسه، معین اداره ارگانهای محل تبادله موازی (۲۱) بسوه زمین درجه اول ملکیت حاجی نورالدین واقع کوچه مستری خانه شهر کندز را با موازی (۴۲) بسوه زمین درجه دوم واقع عقب میلآرد، ملکیت شاروالی کندز به جلسه مطرح کرد، که مورد تصویب کابینه قرار گرفت.

رئیس اداره هوانوردی ملکی، اسناد استملاک موازی ۳۶ جریب، ۱۰ بسوه و ۱۵ بسواسه جایداد ۸ تن در ولایت هلمند را که تحت پروژه میدان هوائی لشکرگاه قرار گرفته است به قیمت مجموعی مبلغ (۴۷۴۹۲۲۵۰ ) افغانی به جلسه مطرح نمود.

کابینه بعد از بحث همه جانبه وزارت‏های مالیه، ترانسپورت، اداره هوانوردی ملکی و اداره مستقل ارگان‏های محل را تحت ریاست رئیس اراضی افغانستان موظف نمود تا استملاک زمین‏های متذکره را از لحاظ بدیل زمین، قیمت و پرداخت قیمت آن طی مدت پانزده روز مجدداً بازنگری نموده، از نتیجه به جلسات بعدی کابینه گزارش دهند.

به همین ترتیب، رئیس اداره اراضی افغانستان، تقاضای موازی (۲) جریب زمین بکر و بایر دولتی واقع کوتل دلخکی ولایت سمنگان را به منظور اعمار یک باب مسجد و یک باب مدرسه تعلیم‏القرآن به وزارت ارشاد، حج و اوقاف به جلسه ارایه نمود.

کابینه انتقال مجانی زمین متذکره را به وزارت ارشاد، حج و اوقاف مورد تصویب قرار داد.

در بخش دیگر اجندا، وزیر صحت عامه تقاضای معافیت محصول گمرکی (۳۲) عراده امبولانس را که از جانب موسسه Saudi Relief Committee For Afghanistan ، بر اساس یک تفاهمنامه مساعدت گردیده است به جلسه مطرح نمود که مورد تصویب کابینه قرار گرفت.

طرح اجرایی تولید برق گازی در مزار شریف بازنگری میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد