آمریکا-در-امضای-پیمان-امنیتی-با-افغانستان-صادق-نیست

اعضای مجلس سنا« بزرگان» در نشست امروز شان گفتند پیمان همکاری با کشور آمریکا و ناتو عملی نشده و این کشورها در این زمینه صادق نبوده اند.

به گزارش افغان خبر: اعضای مجلس بزرگان میگویند که کشورهای هم پیمان با افغانستان همکاری نکرده اند. به گفته این سناتوران اگر این کشورها با افغانستان همکاری صادقانه میکرند امروز کشورهای همسایه و روسیه بالای مصالح افغانستان تصمیم نمیگرفتند.

رحمت الله اچکزی عضواین مجلس گفت که کشورهای امریکا و اروپا با هزاران نیروی که در افغانستان آوردند نتوانستند امنیت را در این منطقه حاکم سازد.

به باور این نماینده مجلس مستقر کردن ۳۰۰ سرباز آمریکایی در ولایت هملمند کار ساز نیست و حکومت باید در این زمینه بیشتر توجه نماید.

این عضو مجلس سنا میگوید هزاران نیروی آمریکایی قبلا در ولایت هلمند مستقر بودند اما نتوانسته اند امنیت را در این ولایت سراسری نماید.

آقای اچکزی میگوید پیمان امنیتی با امریکا دوباره بازنگری گردد به گفته وی بعد از باز نگری این پیمان امنیتی لغو شود.

در همین حال نمایندگان مجلس بزرگان میگویند که امنیت در ولایت هلمند روز به بروز وخیم تر میشود.

نماینده‌گان مجلس از حکومت حدت ملی میخواهند که هلمند را از بحران نا امنی نجات دهد در غیر آن سر نوشت ولایت هلمند مانند کندز خواهد شد.

اعضای این مجلس میگویند که بیجا شدگان ولایت هلمند در سرمای زمستان به حالت بد بسر میبرد.

این در حالی است که چندی پیش نشست سه جانبه بین روسیه، چین و پاکستان بر سر مصالح افغانستان در مسکو برگذار گردیده بود که از سوی حکومت افغانستان با انتقادهای شدید رو برو شد.

سخنگوی رییس جمهوری کشور اعلام کرد که رابطه افغانستان با دیگر کشورها رابطه حکومت با حکومت است.

آمریکا در امضای پیمان امنیتی با افغانستان صادق نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد