طرح-جلوگیری-از-قاچاق-سنگ-های-قیمتی؛-عملی-میشود

والی پنجشیر بیان کرده که طرح جلوگیری از قاچاق سنگ لاجورد و دیگر معادن سنگ های قیمتی به رئیس جمهورغنی پیشنهاد شده و به زودی عملی میشود.

به گزارش افغان نیوز: محمد عارف سروری والی پنجشیر گفته که این طرح در ماه حمل سال آینده تطبیق خواهد شد و از قاچاق سنگ لاجورد بدخشان جلوگیری میشود.

جمهور با نشر این خبر نوشته که این نخستین برنامه جامعی خواهد بود که برای جلوگیری از قاچاق سنگ لاجورد در هشتاد سال گذشته روی دست گرفته می شود.

والی پنجشیر خاطر نشان کرد که در گذشته برخی باندهای قاچاق سنگ لاجورد، مانع اجرایی شدن چنین برنامه می شدند و اکنون دولت تصمیم دارد با قوت تمام جلو قاچاق سنگ لاجورد را به خارج از کشور بگیرد.

به گفته وی، دولت افغانستان می خواهد با این برنامه جامع سنگ لاجورد بدخشان که از سرمایه های ملی کشور به حساب می آید به صورت قانونی استخراج و به خارج از کشور صادر شود.

در همین حال، مولوی عبدالکریم عباسی رییس شورای ولایتی پنجشیر نیز از حکومت می خواهد که جلو قاچاق سنگ لاجورد را گرفته و تجارت این سنگ قیمتی را قانونی سازد.

آقای عباسی افزود، اگر جلو قاچاق سنگ های قیمتی در کشور گرفته شود، معادن سنگ های قیمتی عوایدی خوبی برای دولت خواهد بود.

این در حالی است که در طول چندین سال معادن لاوجورد بدخشان و سایر معادن سنگ های قیمتی در سایر ولایات از سوی زورمندان استخراج شده و به صورت غیر قانونی به کشور های همسایه انتقال داده میشود.

طرح جلوگیری از قاچاق سنگ های قیمتی؛ عملی میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد