نفت-وارداتی-از-بنادرغربی-کشور؛-قابل-اطمینان-نیست

اداره نورم و استاندرد از بی کیفیت بودن نفت های وارداتی ولایات غربی خبر داده ، از سوی دیگر بر؛ کیفیت بالای مواد نفتی وارداتی از بنادرشمال کشور تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: نقیب‌الله فایق رییس اداره نرم و استندرد کشور گفت که براساس تصمیم شورای وزیران این اداره با هماهنگی تیم مراقبت سیار گمرگ در دروازه‌های ورودی کابل، کیفیت تانکر‌های تیل وارداتی را بررسی کرده است .

بر اساس بررسی این اداره، تیل‌های که از ولایات هرات، نیمروز و فراه وارد پایتخت می‌شود قابل اطمینان نیست؛ اما تیل‌ های وارداتی بندر حیرتان و آقینه معیاری می‌باشد.

آقای فایق علاوه کرد که طبق گزارش اتاق‌های تجارت و صنایع افغانستان سالانه 4‌ میلیون تُن تیل در کشور مصرف می‌شود و از این میان تنها 1,3 میلیون تُن قانونی وارد می‌گردد.

او افزود که در سال جاری اداره نرم و استندرد به ارزش 35 میلیون دالر تیل بی کیفیت را مسترد کرده و در حال حاضر نیز مقدار 300 تانکر گاز غیر معیاری را در بنادر متوقف ساخته است.

رییس اجراییه کشور به اداره نرم و استندرد وظیفه سپرد که در هماهنگی با وزارت‌های تجارت و صنایع و اقتصاد این مسئله را به طور همه‌جانبه بررسی نموده و برای حل آن اقدامات لازم را روی‌ دست گیرد.

این درحالی است که باشندگان ولایات مختلف کشور از وجود مواد سوخت بی کیفیت شاکی هستند و بیان میکنند که دولت در این زمینه توجه لازم را به خرج نمیدهد.

 

نفت وارداتی از بنادرغربی کشور؛ قابل اطمینان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد