عاشورا؛-الگوی-همزیستی-و-اخوت-در-جامعه-اسلامی-افغانستان

مقام‌های امارت اسلامی در برنامه تقدیر از نیروهای امنیتی به خاطر تامین امنیت مراسم عاشورا می‌گویند که محرم الگوی همزیستی، اخوت و برادری در جامعه اسلامی افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اسد) در برنامه تقدیر از نیروهای امنیتی گفت که برخی افراد تلاش داشتند تا محرم را به دشمنی و نقطه تقابل بین مردم و حکومت تبدیل نماید اما؛ این پلان با تدبیر نیروهای امنیتی خنثی شد. 

نظری افزود که محرم الگوی همزیستی، اخوت و برادری در کشور است و مقام‌های حکومت سرپرست با تامین امنیت، الگوی از حکومت اسلامی را برجای گذاشت. 

او درباره مشکلات پیش آمده در محرم امسال گفت که نیروهای امنیتی آموزش کامل ندیده بودند و نباید بیش‌از این از حکومت سرپرست توقع داشته باشیم. 

معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌گوید که منافع کشور در اتحاد مردم است و از شهروندان کشور خواست که متحد باشند تا افغانستان آباد و آزاد داشته باشیم. 

مدار علی کریمی بامیانی، معین شهری وزارت شهر سازی و مسکن در این برنامه گفت که تهدیدات امنیتی در محرم امسال بلند بود و برخی‌ها تحت عنوان اینکه امارت اسلامی در عاشورا محدودیت‌های را وضع نموده، می‌خواستند مردم را تحریک کنند. 

بامیانی افزود که با وجود تهدیدات بلند امنیتی، نیروهای امنیتی توانستند که محرم امسال را به شکل عالی تامین امنیت کنند. 

او بیان داشت که در محرم امسال هیچ محدودیتی وجود نداشت اما؛ در برخی موارد که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کرد، محدودیت وضع شده بود. 

معین شهری وزارت شهر سازی و مسکن می‌‌گوید که هیچ فیصله‌ای بدون حضور علمای اهل تشیع نبوده‌ و در تمامی جلسات علمای اهل تشیع حضور داشتند و "گفته نمی‌توانیم که امارت اسلامی محدودیت‌ها را وضع نمودته است". 

بامیانی در این برنامه گفت که مردم افغانستان از رهبری امارت اسلامی امنیت و نان می‌خواهد و باید رهبری امارت اسلامی در این زمینه توجه جدی نماید. 

او  از رهبری امارت اسلامی خواست که در راستای عدالت اجتماعی گامی‌های استوار بردارد تا مردم خود را در حکومت شامل بدانند. 

نعمت‌الله علی زاده، رییس شورای علمای ناحیه ۱۳ شهر کابل در این برنامه افزود که شهروندان کشور امسال نسبت به سال‌های گذشته، محرم را با شکوه‌تر در سراسر کشور تجلیل نمودند. 

علی‌زاده افزود که امسال بدون هیچ واقعه‌ای امنیتی محرم به پایان رسید و نیروهای امنیتی با تدابیر ویژه محرم امسال را تامین امنیت نمودند. 

حاجی نجیب، معاون استخبارات امارت اسلامی در این برنامه گفت که تامین امنیت عزادران حسینی یکی از وظایف حکومت سرپرست بود و رهبری امارت اسلامی دستور داده بود تا امنیت شهروندان کشور به‌طور جدی گرفته شود. 

نجیب افزود که نیروهای امنیتی با کمک و همکاری مردم توانستد تا محرم امسال را تامین امنیت نماید و امنیت کامل امسال سیلی محکم به روی دشمنان بود. 

او بیان داشت که باید تمام مردم سیرت حسینی را دنبال نمایند و تنها عزاداری و گریه کردن کافی نیست. 

معاون استخبارت امارت اسلامی در این برنامه می‌گوید که امام حسین برای آوردن تامین حق مبارزه کرد و ما باید برای تامین حقوق خود تلاش نماییم. 

عبدالله غزنوی، آمر حوزه دوم امنیتی شهر کابل در این برنامه گفت که حسین و حسن جوانان و اصحاب پیامبر اند که الگوی‌های اخلاقی پیامر در عمل آنان موج می‌زند. 

غزنوی افزود که مسئله عاشورا و شهادت امام حسین متعلق به مذهب خاص نیست بلکه؛ متعلق به تمام مذاهب اسلامی می‌باشد. 

او تاکید کرد که مراسم عاشورا و برگزاری پرشور آن نشان از اتحاد و اتفاق مردم افغانستان است و اگر اتحاد و اتفاق وجود نمی‌داشت، عاشورای امسال چنین پروشور برگزار نمی‌شد. 

آمر حوزه دوم امنیتی شهر کابل می‌گوید که برخی مشکلات تدابیر امنیتی عاشورا وجود داشت که در سال‌های آینده حل خواهد شد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

عاشورا؛ الگوی همزیستی و اخوت در جامعه اسلامی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد