قطعنامه-گردهمایی-علمای-و-متنفذین-ولایت-کابل

شورای علما و بزرگان قومی ولایت کابل ،گردهمایی با حضور صدها تن در روز چهارشنبه ۸ سنبله ۱۴۰۲ در خیمه لویه جرگه برگزار کردند و در اخیر قطعنامه ای به شرح زیر برای حمایت و پشتیبانی از حکومت کنونی بیان و منتشرنمودند.

1- مردم و علمای کرام و متنفذین ولایت کابل، امارت اسلامی افغانستان را ثمره قربانی ها و زحمات فراوان مردم مجاهد افغانستان میداند و حمایت آنرا وجیبه شرعی و ملی می داند.

2- علمای کرام و متنفذین ازامارت اسلامی میخواهد که در تعامل با جهان با درنظرداشت شریعت اسلامی، استقلالیت، حیثیت افغانستان و مصالح ملی و به تقاضای عصر حاضر از عملکرد لازم کار گیرند و از جامعه جهانی میخواهند که با نظام حاکم افغانستان و با درنظرداشت واقعیت های عینی، برخورد مسئولانه و تعامل نمایند تا اینکه در میان طرفین زمینه تفاهم و تعامل کامل رسمی برقرار گردد.

3- امارت اسلامی افغانستان سیاست خارجی اقتصاد محور خویش را با همسایه ها و منطقه توسعه دهند تا در صادرات و واردات وطن سهولت ها بیشتر شود و برای محصولات افغانی بازاریابی صورت گیرد.

4- شرکت کنندگان مجلس از تجار و سرمایه گذاران میخواهند سرمایه گذاری در کشور را افزایش داده تا زمینه کار برای هموطنان ایجاد گردد.

5- شرکت کنندگان مجلس از امارت اسلامی افغانستان میخواهند در استخراج معادن و از شهرها در ساخت و ساز تعمیرات در قوانین و بروکراسی آن سهولت ایجاد نماید. موانع شغلی از بین برده شود و فرصت کاری برای هموطنان مساعد گردد.

6- اشتراک کنندگان مجلس بنا بر ضرورت های علوم دینی و عصری و بخاطر تقویت مراکز تعلیمی در کشور تأکید دارند و از امارت اسلامی افغانستان میخواهند که با درنظرداشت ارزش های اسلامی و عنعنان افغانی توجه نموده و درین راستا اقدامات جدی نمایند.

7- اشتراک کنندگان مجلس، مبارزه با مواد مخدر، جمع آوری معتادین، رسیدگی به مشکلات تک گدایان، جلوگیری از آن نوع برنامه ها و عنعنات که باعث گمراهی جامعه میگردد، از عملکرد مدبرانه و مشفقانه امارت اسلامی سپاس¬گزاری نموده و در جامعه از برنامه های اصلاحی به شکل تدریجی و نرم و در راستای تطبیق آن توجه بیشتر امارت اسلامی را میخواهند. 

8- اشتراک کنندگان مجلس از تمام ادارات نظامی و ملکی امارت اسلامی افغانستان میخواهند که در مقابل فساد به مانند قبل متحد باقی بمانند و اجازه ندهند که فاصله بین امارت اسلامی و مردم ایجاد گردد و در راستای حفظ بیت المال توجه جدی بیشتر نمایند.

9- اشتراک کنندگان مجلس از امنیت سرتاسری و ثبات در کشور اظهار خرسندی می نمایند و از ادارات امنیتی و دفاعی می خواهند که برای تأمین امنیت کشور و حفظ سرحدات توجه خاص و جدی نمایند و اجازه ندهند که امنیت و ثبات بدست آمده را گروه های مخرب و مغرض به چالش بکشد.

10- اشتراک کنندگان مجلس از جامعه جهانی جداً می خواهند که با امارت اسلامی همکاری اقتصادی نموده و در راستای رفع محدودیت های بانکی و آزادسازی پول های منجمد شده افغانستان اقدام جدی نمایند.

11- ما اشتراک کنندگان مجلس از تمامی مسئولین امارت اسلامی جدی تقاضا می نماییم که تمام احکام و فرامین امیرالمؤمنین حفظه الله را در بخش ها مربوطه عملی و تطبیق نمایند و با متخلفین برخورد جدی نمایند.

12-  ما اشتراک کنندگان مجلس یکبار دیگر بیعت خویش را با زعیم امارت اسلامی افغانستان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تجدید می کنیم. همچنان ما مردم مرکز و ولسوالی های کابل حمایت و پشتیبانی خویش را از امارت اسلامی اعلان می کنیم.

دومین نشست تعدادی از علما و بزرگان قومی، طی دوسال گذشته در حالی برای حمایت از ا.ا.ا برگزار می گردد که جامع جهانی تا کنون حکومت فعلی افغانستان را برسمیت نشناخته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قطعنامه گردهمایی علمای و متنفذین ولایت کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد