عبدالله-از-سرمایه-گذاری-هندی‌ها-در-افغانستان-استقبال-کرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با شماری از تاجران هندی از اقدام نیک آنان برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از ظهر روز (یکشنبه، ۲۶ حوت) با تعدادی از تاجران هندی در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار کرد.

این تاجران بعد از امضای تفاهم‌نامه‌های یادداشت با تاجران افغانستان در نشست گذار به سوی رفاه که در شهر ممبی هندوستان به همکاری اداره ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی به اشتراک رییس اجراییه کشور برگزار گردیده بود به افغانستان آمده‌اند تا چهار قرارداد را با تاجران افغانستان به ارزش دوازده و نیم ملیون دالر در بخش صحت عامه، وقایه صحی، تأسیس کلینک‌‌های تشخصیه و آموزش کدرهای محلی امضا نمایند.

نمایندگان این شرکت‌ها از همکاری رییس اجراییه حکومت افغانستان و اداره ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی و زمینه سازی تجارت و داد و ستد میان تاجران دو کشور استقبال نمودند.

 آنان تأکید کردند که آماده‌اند با استفاده از تجارب و دستاوردهای شان در هند در بخش صحت عامه و فراهم سازی خدمات صحی با معیارهای بلند مردم افغانستان را کمک و یاری رسانند.

رییس اجراییه با حسنه خواندن روابط میان هند و افغانستان از اقدام نیک آنان برای سرمایه‌گذاری در بخش صحت عامه در کشور تشکر و قدردانی کرد.

آقای عبدالله این گام تاجران هندی را یکی از دستاوردهای نشست‌های سالانه گذار به سوی رفاه در هند دانست که به کمک اداره ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی میان تاجران دو کشور برگزار می‌گردد.

عبدالله از سرمایه گذاری هندی‌ها در افغانستان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد