عبدالله-برای-مذاکره-با-طالبان-آماده-هستیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست اختتامیه کنفرانس ژنو گفت که ما برای مذاکره با طالبان آماده هستیم؛ اما صلح باید به مالکیت و رهبری افغان‌ها صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، بعد از ظهر روز (چهار شنبه ۷ قوس ۱۳۹۷) در مراسم اختتامیه کنفرانس ژنو که برای بحث پیرامون ارزیابی تعهدات مشترک افغانستان با جامعه جهانی برگزار گردیده بود، گفت که موضع ما در قضیه صلح روشن است و حاضریم با طالبان مذاکره نماییم؛ اما باید واضح سازم برای آن که تلاش‌های صلح با مفهوم و قابل قبول برای افغان‌ها باشد، باید به رهبری و مالکیت افغان‌ها صورت بگیرد.

آقای عبدالله گفت: صلح در افغانستان به معنای صلح در منطقه و جهان است و می‌تواند زمینه توسعه و همگرایی منطقه‌ای را فراهم سازد. بنابراین ما همکاری و همگرایی منطقه‌ای را بر رقابت‌های ناسالم منطقه‌ای ترجیح می‌دهیم.

این کنفرانس شام دیروز چهارشنبه با صدور یک اعلامیه مشترک پایان یافت که در آن روی دوام عملی شدن تعهدات جامعه جهانی برای رسیدن به یک افغانستان با ثبات و صلح آمیز تأکید شده‌است.

این درحالی است که طالبان تا هنوز به گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان حاضر نشده‌اند، اما با زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

زلمی خلیلزاد حدود دو هفته قبل گفت، آرزومند است که قبل از ماه اپریل سال ۲۰۱۹ میلادی یک توافق صلح با طالبان صورت گیرد.

عبدالله: برای مذاکره با طالبان آماده هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد