عبدالله-به-عملی-نشدن-وعده-های-حکومت-اعتراف-کرد

رئیس اجرائیه کشور یکبار دیگر اعتراف کرد که رهبران حکومت وحدت ‎ ملی وعده‌هایی را که به مردم داده بودند، عملی نکرده‌اند و افزود که باید از کم‌کاری‌های که در حق مردم شده، معذرت بخواهیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور که دیروز، یکشنبه 15 دلو، در مراسم معرفی فضل‌الدین عیار به عنوان والی جدید ولایت پروان صحبت می‌کرد گفت: « امروزهم اگر درس نگرفته باشیم؛ به دنبال انحصارگرایی باشیم و پراکندگی را مسئولیت دیگران بدانیم، اشتباه رفته‌ایم.»

او افزود که حکومت وحدت ملی در آغاز حمایت همه‌ی مردم را با خود داشت، اما امروز فاصله میان مردم و حکومت افزایش یافته است.

آقای عبدالله گفت که باید به خواست‌های مشروع قشر سیاسی پاسخ داده شود و در رفتارها نیز تجدید نظر گردد؛ زیرا رفتارهای غیرمسئولانه باعث ضعف نظام و کشور می‌شود.

رئیس اجرائیه کشور گفت که اکنون مردم تبعیض را می‌بینند و احساس می‌کنند و اعتراض آنها نباید باعث عقده مندی شود.

او اعتراف کرد که رهبران حکومت وحدت ملی وعده‌هایی را که به مردم داده بودند، عملی نکرده‌اند و افزود که باید از کم‌کاری‌های که در حق مردم شده، معذرت بخواهیم.

رئیس اجرائیه پیش از این نیز از عملی نشدن توافق‌نامه حکومت وحدت ملی انتقاد کرده و رئیس جمهور غنی را به انحصار قدرت متهم کرده بود. ریاست جمهوری در پاسخ به سخنان رئیس اجرائیه گفته بود که تصامیم مهم بصورت شورایی گرفته می‌شود و همه در تصمیم گیری‌ها سهیم هستند.

در آن زمان، آقای عبدالله و رئیس جمهور غنی چندین دیدار پشت درهای بسته داشتند تا توانستند که اختلافات را کاهش دهند و تنش‌ها فروکش کند.

اما انتقاد دیروز آقای عبدالله نشان می‌دهد که رابطه او با ریاست جمهور یکبار دیگر تنش‌آلود شده و اختلاف دیدگاه بین ارگ و سپیدار تشدید گردیده است.

ارگ ریاست جمهوری تا هنوز در مورد سخنان رئیس اجرائیه واکنش نشان نداده و روشن نیست که اختلاف ارگ و سپیدار روی چه مسایلی است.

عبدالله به عملی نشدن وعده های حکومت اعتراف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد