عبدالله-خواهان-گسترش-روابط-اقتصادی-با-ازبیکستان-شد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و ازبیکستان گردید و برای مقابله با تهدید دهشت‌افگنی و افراط‌گرایی خواستار همکاری مشترک شد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان، بعد از ظهر دیروز (جمعه ۱۰ عقرب) در حاشیۀ نشست سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای با آقای عبدالله عارف‌اف، صدراعظم جمهوری ازبیکستان، دیدار کرد.

در این دیدار صدراعظم جمهوری ازبیکستان تشریف آوری رییس اجراییه کشور را به تاشکند خیرمقدم گفت و برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری را برای رییس اجراییه و مردم افغانستان تبریک گفت.

عارف‌اوف در ادامه صحبت‌های خود گفت که بعد از سفر به شهر مزارشریف، ملاقات با رییس اجراییه و شنیدن خواست‌های تاجران افغانستان به شهر ترمذ رفت و هدایت داد تا برای حل بنیادی مشکلات تاجران و رفت و آمد میان دو کشور اقدامات جدی روی دست گرفته شود.

نخست وزیر ازبیکستان در ادامه صحبت‌های خود گفت که کشورش آماده است در افغانستان سرمایه‌گذاری کند و این کشور را در عرصه احداث خط ریل و زیربناها یاری رساند.

صدراعظم ازبیکستان همچنان از ادامه فراهم سازی بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان افغانستان اطمینان داد.

رییس اجراییه کشور از استقبال گرم حکومت ازبیکستان تشکر کرد و از سفر صدر اعظم ازبیکستان به مزارشریف و اقدامات عملی وی در حل مشکل تاجران و مردم قدردانی نمود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در باره انتخابات و تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان به صدراعظم ازبیکستان معلومات ارایه کرد و از تلاش‌های این کشور برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان قدردانی کرد.

رییس اجراییه همچنان خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور گردید و برای مقابله با تهدید دهشت‌افگنی و افراط‌گرایی خواهان همکاری مشترک دو کشور گردید.

عبدالله خواهان گسترش روابط اقتصادی با ازبیکستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد