عبدالله-وضعیت-محیط-تجارت-باید-بهبود-یابد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید داشت که کمیتۀ اجرایی توسعه سکتور خصوصی (پرایسک) باید برای بهبود وضعیت محیط تجارت تلاش بیشتر کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز (دوشنبه، 13 عقرب) در نشست کمیتۀ اجرایی توسعه سکتور خصوصی (پرایسک) گفت که این کمیته باید برای بهبود وضعیت محیط تجارت سکتور خصوصی تلاش بیشتر کند.

در گزارشی که در این نشست ارایه شد، آمده است که 60 درصد تصمیم‌های قبلی عملی شده است که بهبود محیط تجارت برای سکتور خصوصی، کاهش در هزینۀ مصارف بخش‌های امنیتی بانک‌های خصوصی، تکمیل نمودن پلان توزیع سند جواز کار، فراهم شدن زمینه تطبیق پالیسی وضعیت کنونی پارک‌های صنعتی، رفع چالش‌های سکتور قالین برای بهبود صادرات قالین، شامل آن می‌شود.

رییس اجراییه با قدردانی از تلاش‌های اعضای گروه، هدایت داد که برای عملی شدن تصمیم‌های باقی‌مانده هرچه عاجل میان اعضای رهبری کمیته، نشست فوق‌العاده برگزار شود تا زمینه‌های عملی آن نیز فراهم گردد.

در بخش دیگر جلسه، در بارۀ یافته‌های برنامه‌های گفتگوی عامه و خصوصی در ولایت‌های بلخ، هرات و کندهار بحث صورت گرفت. تصمیم گرفته شد که در جلسۀ فوق‌العاده‌یی که میان اعضای رهبری کمیته گرفته می‌شود، تمرکز بیشتر شود تا با هم‌آهنگی بهتر اولویت‌ها تشخیص و زمینه‌های تطبیق آن فراهم گردد.

در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که در پایان گزارش «شاخص‌های انجام تجارت» بانک جهانی مورد بحث قرار گرفت و تأکید شد که افغانستان در بخش شاخص‌های تجارت پیشرفت‌های خوبی داشته است.

عبدالله: وضعیت محیط تجارت باید بهبود یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد