عبدالله-در-مورد-ائتلاف-برای-نجات-افغانستان-در-حال-رایزنی-است

رئیس اجرائیه کشور در مورد شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان که شماری از حامیان دوران انتخابات آقای عبدالله و معاون دومش شامل آن است؛ در حال رایزنی است.

به گزارش افغان نیوز: هنوز رئیس اجرائیه کشور در مورد این ائتلاف تازه، موقف اش را اعلام نکرده و در حال رایزنی می باشد.

یک منبع که نخواست نامی از او گرفته شود به تلویزیون یک گفته که به زودی عبدالله عبدالله موقف خویش را در این زمینه اعلام میکند.

ائتلاف برای نجات افغانستان؛ از یکجا شدن حزب‌های جمعیت اسلامی، جنبش ملی و وحدت اسلامی مردم افغانستان هفته پیش در ترکیه شکل گرفت.

تمام سران این ائتلاف که شامل جنرال دوستم، عطا محمد نور، محمد محقق و صلاح الدین ربانی می باشند در بدنه نظام هستند.

جنرال دوستم سمت معاونت اول ریاست جمهوری را به عهده دارد، محمد محقق معاون دوم رئیس اجرائیه است، عطا محمد نور به عنوان والی بلخ در نظام فعلی فعالیت میکند و صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه است.

اما بدون عطا محمد نور سایر این افراد از عدم صلاحیت در حکومت شکوه دارند.

از سوی هم عطا محمد نور رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی، صلاح الدین ربانی رهبر این حزب و محمد محقق از حامیان اصلی دوران انتخاباتی عبدالله عبدالله بود.

منبع  می‌گوید که رییس اجرایی با برگشت محمد محقق از ترکیه موفق‌اش را درمورد موضع گیری‌های اخیر او روشن خواهدکرد.

با این وجود تشکیل این ائتلاف جدید واکنش های متفاوطی را به دنبال داشت، شماری بر این باورند که سیاست حذف دولت باعث ایجاد این جریان شده و اما برخی دیگر تشکیل این جبهه سیاسی را شرم آور میداند.

عبدالهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا گفته بود تشکیل این ائتلاف برای کسانی که در بدنه دولت هم هستند شرم آور است و باید از سمت های شان استعفا دهند.

عبدالله در مورد "ائتلاف برای نجات افغانستان" در حال رایزنی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد