ائتلاف-گران-سیاسی-باید-از-سمت-های-دولتی-کنار-میرفتند

شماری ازفعالان مدنی از تفاهم سه حزب سیاسی تحت عنوان « شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان »، شاکی بوده و اظهار میدارند که ائتلاف گران سیاسی که به عنوان اپوزیسیون عمل میکنند باید از سمت های دولتی شان کناره گیری نمایند.

 شماری از فعالان مدنی کابل امروز سه شنبه ( 13 – سرطان )، طی مصاحبه اختصاصی به خبرنگار افغان نیوز ابراز داشتند؛ ائتلاف رهبران احزاب سیاسی ( جمعیت اسلامی، وحدت ملی و جنبش ملی )،  مشروعیت نداشته و خلاف قانون میباشد.

محمد ولی وحیدی صافی رییس کمیته جوانان صافی میگوید: در راس این ائتلاف چهره های هستند که درحکومت افغانستان دخیل بوده و این افراد هیچ جایگاهی برای نجات افغانستان از وضعیت بحرانی کشور ندارند.

آقای وحیدی اضافه میکند که رهبران احزاب سیاسی مخصوصا " شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان "، حالا پی برده اند که منافع شخصی شان درخطر قرار دارد و اعتماد  شان را هر روز بخاطر عملکرد نادرست درحکومت از دست میدهند  به این دلیل دست به جبهه گیری های سیاسی و ائتلاف ها میزنند.

از سوی هم ابوذر اخپلواک زازی یکتن از فعالان مدنی میگوید؛ مردم افغانستان از بی کفایتی سران حکومت و سیاست مداران کهنه به سطوح آمده و تلاش دارند تا نسل جدید و نوین افغانستان دست به کار شده، سرنوشت کشور شان را از این نابسامانی ها و کم کاری های حکومت کنونی نجات دهند.

آقای زازی افزود، تفاهم این سه حزب سیاسی تحت عنوان  " شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان"، مشروعیت نداشته و در ارتباط کم کاری ها و بی کفایتی شان در حکومت صلاحیت های شان محدود شده است.

وی اضافه میکند، ائتلاف این سه حزب سیاسی ( جمعیت اسلامی، وحدت ملی و جنبش ملی )، هیچگونه تاثیری بالای نظام و حکومت افغانستان نداشته و راه حل برای نجات کشور از وضعیت کنونی و جاری شده نمیتواند.

اما؛ سیف الرحمن ابراهیمی استاد دانشگاه درکابل و همچنان یکتن از فعالان مدنی بیان میدارد؛ از دیرزمان به این سو حقوق تمام شهروندان افغانستان از سوی هیچ گروه و هیچ کسی دیگر خورده نشده است به جز رهبران احزاب سیاسی ذیدخل حکومت و دولت افغانستان.

همچنان آقای ابراهیمی می افزاید، سران احزاب سیاسی ( جمعیت اسلامی، وحدت ملی و جنبش ملی )، مشترکا دست به دست هم داده و به غرض حفظ منافع سیاسی وحزبی شان، ائتلاف کرده است.

آقای ابراهیمی اضافه کرد، این ائتلاف بخاطر بوجود آوردن اصلاحات درساختار حکومت نبوده بلکه مغشوش ساختن اذهان عامه، انگشت انتقاد بسوی حکومت و رسیدن به منافع سیاسی و شخصی شان میباشد.

این درحالی است که ائتلاف گران سیاسی هدف از تفاهم و توافق شان را آوردن اصلاحات درساختار حکومت و بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی درکشور دانسته اند.

 اما؛ شماری از فعالان مدنی و شهروندان کشور ائتلاف این سه حزب ( جمعیت اسلامی، وحدت ملی و جنبش ملی)، را بی کفایتی و بی مسوولیتی شان دربرابر حکومت و مردم افغانستان عنوان کرده است.

همچنان هدف از ائتلاف این سه حزب را مغشوش کردن اذهان عامه و رسیدن به منافع شخصی و سیاسی شان قلمداد کرده است.

ائتلاف گران سیاسی باید از سمت های دولتی کنار میرفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد