فاصله-ده-ساله-را-به-کمک-ترکمنستان-در-دونیم-سال-می-پیمائیم

رئیس جمهور غنی در جریان سفرش به ترکمنستان تاکید کرده که ما میتوانیم بحران ها را به فرصت تبدیل کرده و فاصله ده ساله را به کمک ترکمنستان در دوسال و شش ماه خواهیم پیمود.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و فربانقلی بردی محمدوف رئیس‌جمهوری ترکمنستان در مقر ریاست‌جمهوری ترکمنستان طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک، صحبت کردند.

رئیس‌جمهور کشور با اشاره به روابط افغانستان و ترکمنستان گفت که ما فاصله ده سال را طی دونیم سال به کمک دولت و مردم ترکمنستان، پیمودیم و برای همه ما ثابت گردید که چالش ها را می توانیم به فرصت ها مبدل سازیم و اکنون باید دیدگاه پنج الی پنجاه ساله را ایجاد نماییم.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که ترکمنستان به افغانستان از دید یک همسایۀ نیک، پل ارتباطی و فرصت می نگرد و از رئیس جمهور ترکمنستان تشکر کرد که پروژۀ بزرگ تاپی را از نظر به عمل تبدیل نمود.

رئیس جمهور کشور گفت که مردم افغانستان از افتتاح این پروژۀ مهم استقبال گرم نمودند و همچنان اعتماد و سرمایه گذاری تانرا دراین عرصه در افغانستان جشن گرفتند.

محمداشرف غنی خاطرنشان کرد که همکاری اقتصادی، فاصلۀ کشورها و ملت ها را از میان برمیدارد و زمینۀ تحکیم روابط و نزدیکی را فراهم می سازد. وی اظهار داشت که سرحد مشترک افغانستان و ترکمنستان به نمونۀ همکاری منطقوی مبدل شده است.

رئیس جمهور افزود که این خبر خوش است برای مردم ولایت بادغیس و سرحدات ولسوالی های مربوط آن که انرژی وارداتی برق از ترکمنستان خانه های شانرا روشن می سازد و به زندگی شان تغییرات مثبت رونما میگردد.

رئیس جمهور بردی محمدوف، افغانستان را همکار و مدافع خوب دانست که در بحث های منطقوی و جهانی اهمیت موقعیت افغانستان را مطرح می سازد.

رئیس جمهورغنی در اخیر سخنانش از رئیس جمهور ترکمنستان به‌گونۀ رسمی دعوت نمود که به افغانستان سفر نماید. وی گفت که شما دوبار به افغانستان سفر نموده‌اید و هر سفر تان به افغانستان باعث تحرک و تقویت روابط خواهد شد.

فاصله ده ساله را به کمک ترکمنستان در دونیم سال می پیمائیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد