عبدالله-رسیده‌گی-به-مشکلات-مهاجران-قناعت‌بخش-نیست

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با ابراز نگرانی گفت که رسیده‌گی به مشکلات مهاجران، فراهم‌‌سازی زمینۀ برگشت و اشتغال‌زایی آنان در اولویت‌های کاری می باشد؛ اما قناعت‌بخش نیست.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، روز سه‌شنبه(27، قوس) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی مهاجرت گفت که چهار دهه جنگ در کشور سبب شده است تا بیشتر از شش میلیون تن از شهروندان کشور مهاجر شوند.

رییس اجراییه با ابراز قدردانی از کشورهای مهاجرپذیر به ویژه از ایران و پاکستان بیان داشت که شهروندان کشور در شرایط سخت و دشوار مهاجر شده و مشکلات زیاد دیده‌اند.

وی افزود که حکومت وحدت ملی از آغاز کار مسأله رسیده‌گی به مشکلات مهاجران، فراهم‌‌سازی زمینۀ برگشت و اشتغال‌زایی آنان را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است؛ اما قناعت‌بخش نیست.

آقای عبدالله تصریح نمود که هنوزهم جنگ در افغانستان جریان دارد و صدها خانواده میان ماندن و رفتن از افغانستان تردید دارند. این وضعیت به ضرر همه است و تداوم جنگ و ناامنی عامل این وضع می‌باشد. تلاش‌ جریان دارد تا به صلح و ثبات دست یابیم. کسانی‌که فکر می‌کنند از طریق جنگ به آروزی‌شان می رسند، اشتباه می‌کنند.

رییس اجراییه همچنان از جامعه جهانی، سازمان‌های بین ‌المللی به ویژه سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) نیز سپاس‌گزاری نموده، افزود: در شرایطی‌که مشکل مهاجرت به یک چالش‌ بزرگ بین‌المللی تبدیل شده‌است، آنان از مهاجران افغانستان حمایت کردند.

عبدالله: رسیده‌گی به مشکلات مهاجران قناعت‌بخش نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد