همکاری‌ها-میان-افغانستان-و-اسپانیا-گسترش-می-یابد

سفیر اسپانیا در دیدار با معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت برای گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور و کمک‌های مشترک در زمینه های مختلف تلاش خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: "گابریل فران" سفیر جدید کشور اسپانیا در کابل، بعد از ظهر روز چهارشنبه( ۲۱ قوس) با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرد.

سرور دانش، معاون رئیس جمهور از حضور سربازان اسپانیایی که پیش از این در چوکات نیروهای آیساف و هم‌اکنون در چوکات مأموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند و نقش دولت آن کشور در آموزش نیروهای امنیتی افغانستان قدردانی کرد. وی کشور اسپانیا را یکی از کشورهایی خواند که از تمدن کهن و فرهنگ با عظمت برخوردار بوده در زمینه‌های توسعه و فعالیت‌های اثرگذار اقتصادی جایگاه خود را دارد.

آقای دانش گفت که در همکاری مشترک افغانستان و همکاران بین المللی آن از جمله دولت اسپانیا، مردم افغانسان در ۱۷ سال گذشته به دستاوردهای ارزشمندی در عرصۀ تحکیم و تغییر نظام سیاسی، حاکمیت قانون، تأمین حقوق و آزادی های شهروندان، ارزش های حقوق بشری، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و فعالیت رسانه‌های آزاد دست یافته است.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات صلح را دو الویت اساسی حکومت افغانستان در سال پیشرو عنوان کرده تصریح کرد که این دو پروسه بزرگ ملی نیز به حمایت مردم در همکاری مشترک دولت افغانستان و همکاران بین‌المللی آن به صورت احسن مدیریت خواهد شد.

استاد دانش اصلاحات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، مبارزه با فساد، اصلاحات اداری و اصلاحات در نهادهای عدلی و قضایی و ارگان‌های امنیتی را یک روند رو به جلو عنوان کرد گفت که برنامه‌های اصلاحی حکومت در این زمینه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

در این دیدار گابریل فران، سفیر جدید کشور اسپانیا در کابل ضمن تأکید به گسترش روابط متقابل بین دو کشور اظهار داشت که از دید رهبری دولت اسپانیا با وجود چالش‌های فراوانی که در افغانستان وجود دارد، اصلاحات و تطبیق پالیسی های حکومت وحدت ملی در زمینه های مختلف پیشرفت کرده است.

وی حمایت جامعه جهانی از افغانستان را در کنفرانس بین المللی ژنیو نشانه‌ای از موفقیت حکومت افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد حمایت‌ها و تعهدات همکاران بین المللی افغانستان در نشست ژنیو با نتایج و دستاورهای بیشتری همراه باشد.

آقای فران گفت که در زمان مأموریتش به عنوان سفیر اسپانیا در کابل، برای گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور و همکاری‌های مشترک در زمینه های مختلف تلاش خواهد کرد.

همکاری‌ها میان افغانستان و اسپانیا گسترش می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد