اسلام-آباد-از-روند-گفتگو-با-طالبان-حمایت-می-کند

وزیر امورخارجه پاکستان در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که فرصت مناسبی برای گفتگو میان طالبان و حکومت افغانستان فراهم گردیده و کشورش از این روند حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از ظهر روز شنبه(24، قوس) با شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان در قصر سپیدار دیدار کرد.

در این نشست رییس اجراییه از برگزاری نشست سه جانبه میان وزرای خارجه جمهوری خلق چین،‌ پاکستان و افغانستان استقبال کرد و آن را گامی به سوی جستجوی صلح و ثبات در منطقه خواند. آقای عبدالله از وزیر امورخارجه پاکستان و حکومت جدید این کشور نیز به خاطر همکاری برای دست‌ یافتن به صلح قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که پاکستان به اساس حق همسایگی و منافع مشترک دو کشور و منطقه و جهان، افغانستان را در امر برقرای صلح و ثبات همکاری نماید.

وزیر خارجه پاکستان با سپاس‌گزاری از رییس اجراییه کشور و با تاکید بر مشترکات فرهنگی-تاریخی، آمادگی کشورش را برای زمینه سازی صلح و ثبات در افغانستان ابراز داشت.

آقای قریشی در ادامه صحبت‌های خود گفت که فرصت مناسبی برای گفتگو میان طالبان و حکومت افغانستان فراهم گردیده است و کشورش از این روند حمایت می‌کند.

قریشی همچنان بر اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای دست یافتن به صلح دایمی در افغانستان تاکید و علاوه نمود که وضعیت در افغانستان تغییر کرده است؛ زیرا این کشور در سالیان اخیر شاهد تحولات بنیادین بوده است و راه حل اساسی انعطاف و یکدیگر پذیری می باشد که تنها از طریق مذاکرات مستقیم امکان پذیر خواهد بود.

این درحالی است که وزرای خارجه افغانستان، چین و پاکستان روز شنبه(24، قوس) در دومین دور گفتگوهای شان در کابل، برای توسعه همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریزم، تفاهمنامه ای را به امضاء رساندند.

اسلام آباد از روند گفتگو با طالبان حمایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد