عبدالله-مبارزه-با-فقر-و-بیکاری-اولویت-ماست

رییس اجراییه کشور در جلسه کمیتۀ اقتصادی شورای وزیران تاکید داشت که فقر یکی از عوامل اصلی چالش‌ها در جامعه بوده و مبارزه با فقر و بیکاری از اولویت‌های حکومت وحدت ملی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور ضمن تأکید به رسیده‌گی به مشکلات عودت‌کنده‌گان در بخش‌های مختلف، به وزارت‌های مربوطه هدایت داد که کمیته مشترکی را به خاطر به اجرا درامدن هرچه عاجل این طرح تشکیل داده و اقدامات لازم را در زمینه انجام دهند.

رییس اجراییه به وزارت مالیه، وزارت امور خارجه و دارالانشای شورای وزیران هدایت داد که روی طرح عملی که بتوانند زمینه‌های رشد و تونمندسازی بانوان را فراهم کند، کار نمایند.

وزارت احیا و انکشاف دهات درباره موثریت برنامۀ میثاق شهروندی بالای کاهش فقر در روستاهای کشور گزارش داده، افزود: عوامل گسترش فقر شناسایی و برنامه‌های معینی در نقاط مختلف کشور برای کاهش فقر روی دست گرفته شده است. به گفته این وزارت ، نهادهای بین‌المللی به ویژه بانک جهانی برای برنامه میثاق شهروندی نزدیک به یک میلیارد دالر کمک نموده است.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه گفت: فقر یکی از عوامل اصلی چالش‌ها در جامعه می باشد و مبارزه با فقر و بیکاری از اولویت‌های حکومت وحدت ملی است.

آقای عبدالله به نهادهای دیگر نیز هدایت داد که برای عملی شدن هرچه بهتر برنامۀ میثاق شهروندی و بهبود وضعیت زنده‌گی باشنده‌گان روستایی کشور با وزارت احیا و انکشاف دهات همکاری جدی نمایند.

این درحالی است که بیکاری و فقر در کنار ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی، ازجدی‌ترین مشکلات افغانستان می‌باشد و این وضعیت سال‌هاست که بر این کشور سایه افگنده و در حال‌حاضر به‌شدت به کمک‌های مالی خارجی وابسته می باشد.

عبدالله: مبارزه با فقر و بیکاری اولویت ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد