در-میدان-سیاست-و-جنگ-هر-دو-پیروز-هستیم

رییس جمهور غنی در دیدار با افسران، بریدملان و سربازان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب گفته است که قبلاً تنها در میدان جنگ موفق بوده ایم، اما اینبار در هردو زمینه(جنگ و سیاست) موفق گردیدیم.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور، در سومین روز سفرش به ولایات ننگرهار و لغمان، با افسران، بریدملان و سربازان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب به گونۀ جداگانه دیدار کرد و سپس در نشست عمومی که در تالار آن قول‌اردو برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور خطاب به افسران، بریدملان و سربازان گفت، چهارسال قبل که بقای افغانستان به خطر مواجه بود، همه فکر می‌کردند که این کشور به پا نخواهد ایستاد، اما شما به قربانی و فداکاری خویش ثابت ساختید که این وطن هزاران سال دیگر سرجایش خواهد بود.

رئیس‌جمهور کشور خطاب به منسوبین ارگان‌های امنیتی و دفاعی گفت، شما می‌توانستید مهاجر شوید، کار شخصی نمایید و سرمایۀ خوب کمایی کنید، اما شما راه دفاع از وطن و مردم را انتخاب کردید که برای من و همه ملت افتخار بزرگ است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان‌ساخت که از برکت شجاعت و دلیری شما، حکومت در میدان سیاست دستاوردهای بزرگی را رقم زده است. زیرا قبلاً تنها در میدان جنگ موفق بوده ایم، اینبار در هردو زمینه موفق گردیدیم.

وی تصریح‌کرد: صلح باعزت، خواست من و ملت ما است و ما با آتش‌بس، وضعیت سیاسی جنگ را تغییر داده ایم، اکنون مردم افغانستان به کسی دیگر باورمند نیستند و فقط شما را مدافع خود می‌دانند، همه باید بدانند که من صلح می‌خواهم، جرئت دارم و دیگران را قانع ساخته می‌توانم، در صورتی‌که دشمنان افغانستان با شما وارد جنگ می‌شوند، سرقوماندان اعلی قوای مسلح، امر سرکوب دشمن را می‌دهد.

آقای غنی اضافه‌کرد: تعهداتی که به منظور رسیدگی به خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی شده است، عاجل عملی خواهد شد، زیرا فراموشی خانوادههای شهدا قابل قبول نیست، همچنان برای اعمار سرپناه در آینده به خانواده های شهدا، زمین توزیع خواهد شد و در مقرری و اعطای بورسیه‌ها به اعضای خانواده‌های شان، اولویت داده می‌شود.

در اخیر جلسه، رئیس‌جمهور به لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی هدایت داد، افسرانی که از چندسال بدینسو ترفیع نکرده اند، یک ارزیابی سراسری صورت گیرد و پیشنهاد ترفیع شان ارائه گردد.

 

در میدان سیاست و جنگ هر دو پیروز هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد