عبدالکبیر-بر-توسعه-تجارت-افغانستان-با-منطقه-تاکید-کرد

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا در کنفرانس تواصل تجارتی تاجران و سرمایه‌گذاران افغان و شماری از کشورها گفته که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا روابط میان افغانستان و کشورهای منطقه را بر پایه همکاری‌های اقتصادی و تجارتی استوار و توسعه دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر از کشورهای همسایه خواسته است تا موانع و مشکلات به میان آمده فراراه تاجران افغان را بردارند زیرا ایجاد مشکلات برای تاجران افغان، مسدود کردن راه‌ها و بلندبردن مالیات به‌گونه غیرقانونی، روابط و همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و این کشورها را متضرر می‌کند.

به گفته‌ی معاون سیاسی رییس‌الوزرا ترانزیت منطقه‌ای است و نیاز است کشورهای منطقه نیز مسوولیت خود را در این زمینه انجام دهند.

معاون سیاسی رییس‌الوزرا می‌گوید، امارت اسلامی در تلاش است تا تقویت و گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای منطقه از طریق همکاری‌های اقتصادی و تجاری را افزایش دهد.

در همین حال، حمیرا ریگی، رییس هیٔت مدیره بندر چابهار در این کنفرانس با تأکید بر گسترش روابط تجارتی افغانستان و ایران گفت، ایران سهولت‌های لازم را برای فعال‌سازی بندر چابهار فراهم کرده است.

در این کنفرانس، شمار زیادی از تاجران و سرمایه‌گذاران، مسوولان اتاق‌های صنعت و تجارت ایران، پاکستان، جاپان، ترکیه و چین و شماری از مسوولین منطقوی ایران حضور داشتند.

عبدالکبیر بر توسعه تجارت افغانستان با منطقه تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد