عربستان-و-قطر-حامی-داعش-در-افغانستان-می-باشند

جعفر مهدوی یک تن از اعضا مجلس نمایندگان گفت: کشورهای عربی از جمله عربستان و قطر گروه داعش را در افغانستان حمایت مالی می‌کنند اما حکومت وحدت ملی در خواب غفلت به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، جعفر مهدوی یک تن از اعضای مجلس نمایندگان امروز (شنبه 30 ثور) در جلسه عمومی مجلس نمایندگان گفت؛ گروه داعش از سوی بعضی کشورهای عربی مانند عربستان و قطر حمایت مالی می‌شوند اما حکومت که باید مانع از این گونه اقدامات کشورهای خارجی در داخل افغانستان شود در خواب غفلت به سر میبرند و هیچ گونه برنامه برای مهار این حمایت های ندارد.

مهدوی افزود؛ بعضی از اعضای گروه داعش با کمک مالی عربستان و قطر به حتی به شمال افغانستان نیز انتقال داده میشود که اگر این روند ادامه پیدا کند افغانستان به سوریه دوم تبدیل خواهد شد.

این عضو مجلس بیان داشت؛ عربستان و قطر میخواهد داعشیان شکست خورد در عراق و سوریه را به شمال افغانستان انتقال دهند.

از سوی هم عطا محمد نور والی بلخ روز پنج شنبه 28 ثور در یک برنامه خبری در کابل گفته بود که اگر حکومت به وضعیت شمال کشور توجه جدی نکند، دست‌های وجود دارند که می‌خواهند جنگ شیعه و سنی را در شمال راه اندازی کنند.

نور بیان داشته بود که اگر حکومت مدیریت قوی داشته باشد هیچ کس جرئت پیدا کرده نمی‌تواند که جنگ نیابتی را در هیچ گوشه کشور راه اندازی نماید.

والی بلخ بیان داشته بود که مخالفین دولت در شمال توسط  هلیکوپترهای که معلوم نیست که از کجا به شمال آمده اند تجهیز میشوند و حکومت در خواب غفلت به سر می‌برد.

او افزود؛ افغانستان میدان بازی‌ قدرت های جهان قرار گرفته است و هر روز قربانی می دهند و حضور داعش در کشور یک برنامه بیرونی است و باید مردم افغانستان اتحاد کنند و در مقابل این گروه ایستادگی نمایند.

 

عربستان و قطر حامی داعش در افغانستان می باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد