عزیزی-خواستار-ایجاد-خانه-تجارت-ترکیه-در-کشور-شد

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا در دیدار با هیات سرمایه‌گذاران و بازرگانان ترکیه گفته است که مفاد سرمایه‌گذاری در افغانستان نزدیک به ۵۰ درصد است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که آقای عزیزی با هیات از سرمایه‌گذاران و بازرگانان ترکیه به سرپرستی شیخ عمر، رییس علمای آنادولو این کشور دیدار وگفتگوکرده است.

طبق خبرنامه، در این دیدار که سرمایه‌گذاران و تاجران ترکیه از بخش‌های مختلف حضور داشتند، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، گفت: «مفاد سرمایه‌گذاری در افغانستان حدود 50درصد ارزیابی می‌شود و شفافیت بوجود آمده، کاغذپرانی از بین رفته و تمام ادارات باهم در تماس و منسجم می‌باشد».

به گفته آقای عزیزی اکنون پروسه سرمایه‌گذاری در افغانستان کوتاه شده و ا.ا در زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاری برنامه‌های دارد و از سرمایه‌گذاران حمایت و استقبال می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت به هیات بازرگانان و سرمایه‌گذاران ترکی پیشنهاده کرده که خانه تجارت ترکیه در افغانستان را ایجاد نمایند.

در خبرنامه آمده است که شیخ عمر، سررپرست هیات بازرگانان و سرمایه‌گذاران ترکی در این دیدار گفته است که در ترکیه یک مجموع تجاری ایجاد و تاجران و سرمایه‌گذاران از این طریق برای آنان سهولت بدست آید.  او افزوده است که ترکیه در بخش‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت خواسته است که ترکیه این مرکز را در افغانستان نیز ایجاد نماید تا سهولت‌های بیشتر برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران دو کشور فراهم شود.

این در حالی است که ترکیه یکی از کشورهای است که با ا.ا روابط خوب دارد و در زمینه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان فعالیت‌های گسترده دارد.

عزیزی خواستار ایجاد خانه تجارت ترکیه در کشور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد