عملیات-در-افغانستان-با-در-نظرداشت-منافع-امنیتی-آمریکا-مشخص-خواهد-شد

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک به تغییر سیاست جنگی امریکا علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کرده و گفته است که عملیات در افغانستان با در نظرداشت منافع امنیتی آمریکا مشخص خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: آقای ترامپ در این سخن‌رانی‌اش با اشاره به راه‌برد جدیدش برای افغانستان گفت که ما استراتیژِ جدیدمان را به خاطر پیروزی بر تروریزم اعلام داشتیم و پس از همین لحظه، زمان عملیات و محل آن در افغانستان نظر به منافع امنیتی ما تعیین می‌شود.

او گفت که سهم امریکا در جنگ افغانستان علیه گروه‌های تروریستی کاملا تغییر می‌نماید و طالبان را نیز شامل این طرح دانست.

در همین حال رییس جمهور امریکا یک‌بار انگشت طرف کشورهای حامی تروریزم نشانه رفت و گفت که زمانش رسیده تا کشورهایی که افشا شده‌اند به گروه‌های تروریستی طالبان، القاعده و حزب‌الله پناه‌گاه‌های امن فراهم کرده‌اند و از آنان حمایت می‌کنند، مسؤول شناخته شوند.

رییس جمهور امریکا به جلوگیری از پناه‌دادن به تروریستان تاکید کرده گفت که امریکا و متحدانش به گونۀ مشترک تروریستان را سرکوب خواهند کرد.

هرچند دونالد ترامپ در این اظهاراتش از طرف مشخصی نام نبرد اما موضع او از پیش اعلام گردیده و بخشی از سخنانش متوجه کشور هم‌سایۀ افغانستان، پاکستان می‌شود.

در استراتیژی جدید امریکا از پاکستان صراحتا به عنوان کشور حامی و پناه‌دهندۀ تروریزم یاد شده و پیش از این مقام‌های امریکا به این کشور هشدار دادند که اگر دست از حمایت از تروریزم بر ندارد، به اقدامات جدی‌تری مواجه خواهد شد.

با این حال، پاکستان هنوز هم بر موقف گذشته‌اش نسبت به این مسئله پافشاری دارد و می‌گوید که این کشور در مبارزه با تروریزم قربانی داده و تروریستان در خاک آن کشور حضور ندارند.

عملیات در افغانستان با در نظرداشت منافع امنیتی آمریکا مشخص خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد