عناصر-نظامی-حزب-اسلامی-خلع-سلاح-نخواهند-شد

سخنگوی حزب اسلامی اعلام کرد این حزب به روند صلح پیوسته و با دولت مصالحه کرده است اما نیروهای مسلح این حزب سلاح های خود را هرگز به زمین نخواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: قریب الرحمان سعید یکی از سخنگوی حزب اسلامی در واکنش به تحویل تسلیحات این حزب به دولت گفت : افراد حزب اسلامی سلاح خود را زمین نخواهند گذاشت و البته با دولت نیز درگیر نمی‌شوند.

وی تاکید کرد : هیچ تضمینی برای امنیت جانی نیروهای نظامی این حزب وجود ندارد پس این نیروها برای محافظت از جان خود مسلح باقی می‌مانند.

قریب‌الرحمان سعید گفت: به آنها گفته شده که سلاح‌های خود را نگه دارند، اما در مقابل دولت جنگ نکنند و برای دفاع از جانشان سلاح را باید حفظ کنند چون کسی امنیت آنها را تضمین نکرده است.

عضو ارشد حزب اسلامی افزود: دولت افغانستان هنوز هم به آزادی زندانیان این حزب متعهد است و مواد توافقنامه به طور کامل اجرا خواهد شد.

عطامحمدنور رئیس اجرایی حزب جمیعت اسلامی» چندی قبل مدعی شده بود که حکومت مرکزی در میان نیروهای حزب اسلامی در ولایت‌های شمالی سلاح و تجهیزات نظامی توزیع کرده است.

از سوی دیگر، لطیف پدرام  نماینده بدخشان در پارلمان و رئیس حزب کنگره ملی افغانستان نیز اشرف غنی را به تلاش برای سلطه گرایی قومی با مطرح کردن گلبدین حکمتیار در این کشور متهم کرده است.

حزب جمیعت و حزب اسلامی در دوران جهاد و جنگ‌های داخلی به شدت با هم رقابت داشته‌اند.

رئیس جمهور افغانستان همچنان از سوی برخی از نمایندگان مردم، مقامات افغان و احزاب سیاسی متهم به قوم‌گرایی، انحصار قدرت و سرکوب سایر اقوام از جمله قوم تاجیک و ازبک متهم شده است.

 

عناصر نظامی حزب اسلامی خلع سلاح نخواهند شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد