عواید-شهرداری-کابل-۲۸-درصد-افزایش-یافته-است

مسوولان ریاست شهرداری کابل می‌گویند که عواید این ریاست در سال گذشته به بیش‌از ۴.۳ میلیارد افغانی رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ نعمت الله بارکزی، سخنگوی شهرداری کابل امروز (دوشنبه، ۷ حمل) در یک نشست خبری گفت که این ریاست در سال گذشته ۴ میلیارد و ۳۰۷ میلیون افغانی درآمد داشته که ۲۸ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد. 

بارکزی افزود که این رقم در مقایسه به سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۵۷۵ هزار افغانی ازیاد عواید را در شهرداری کابل نشان می‌دهد. 

بارکزی بیان داشت که در جریان یک سال گذشته این ریاست به طور مجموعی ۳۰ هزارو ۲۲۷ متر سرک‌های ۶ و ۶چ متره عمومی را در نواحی مختلف شهر کابل اسفالت، کانکریت و سنگفرش نموده است. 

او می‌گوید که در یک سال گذشته کانال ساحه جبارخان به طول ۲ هزارو ۴۶۲ متر و عرض ۱ متر، کانال یوسف بنگی به طول ۱ هزارو ۴۶۱ متر و عرض ۲ متر در ناحیه سیزدهم‌ شهر کابل و  ۴۷۰ متر کانال در ناحیه دوم شهر کابل تکمیل شده اند. 

سخنگوی شهرداری کابل گفت که به همکاری دفتر UNOPS و دفتر UN-HABITAT، کار تطبیق ۲۰۸ پروژه شامل احداث و کانکریت ریزی کوچه‌ها، کانال‌ها و سرسبزی پارک‌ها آغاز شده که از این میان ۷ پروژه تکمیل، ۱۲ پروژه زیر کار و متباقی پروژه‌ها در مراحل سروی، دیزاین و تدارکات قرار دارد. 

نعمت الله بارکزی افزود که در یک سال گذشته، شهرداری کابل ۶۸ هزارو ۱۳۱ تن زباله را از ۲۲ نواحی شهر کابل جمع‌آوری و انتقال داده است. او گفت که در یک‌ سال گذشته ۳۰ هزار سگ ولگرد نیز از سوی این ریاست عقیم شده‌اند. 

بارکزی گفت که پس‌از نوروز در چند روز گذشته شهرداری کابل ۱۹۰ هزار اصله نهال در شهر کابل توزیع و غرس نموده است. 

او بیان داشت که دیزاین ۲۰۰ کیلومتر سرک طبق معیار‌های ترانسپورت جهانی، سروی و دیزاین ساختمان سرک‌های شهری،کانال‌های سطحی، بهبود زیربنا‌های ترانسپورت عامه، پلانگذاری توسعه شهری، حفظ و مراقبت زیربنا‌ها از جمله کارهای مهم شهرداری کابل طی یک سال گذشته، بوده است. 

محمد خالد سجستانی، معاون شهرداری کابل در این نشست خبری گفت که این اداره متعهد به مبارزه با فساد، تامین عدالت، ایجاد اصلاحات، حکومتداری خوب، تطبیق موثر پروژه‌ها و عرضه خدمات سریع و شفاف به شهروندان کشور می‌باشد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

عواید شهرداری کابل ۲۸ درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد