عواید-ملی-کشور-۱۲،۴-میلیارد-افغانی-کاهش-یافته-است

همزمان با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، عواید ملی کشور ۱۲٫۴ میلیارد افغانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مالیه میزان عواید جمع آوری شده از آغاز سال روان مالی تا کنون را با زمان مشابه سال گذشته مقایسه کرده است.

این گزارش نشان میدهد که همزمان با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، عواید ملی کشور ۱۲٫۴ میلیارد افغانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است

در جدولی وضعیت عواید ملی و مصرف بودیجه که از سوی شمعروز خان مسجدی سخنگوی این‌ وزارت به نشر رسیده است، نشان میدهد که عواید ملی کشور ۱۲،۴ میلیارد افغانی کاهش یافته است.  

طبق گزارش وزارت مالیه، از آغاز سال جاری مالی تاکنون ۷۱٫۱ میلیارد افغانی از طریق جمع آوری محصول محصول گمرکات، عواید غیر مالیاتی و مالیات عواید جمع آوری شده است.

بررسی های وزارت مالیه نشان میدهد که ۲۵٫۶ میلیارد افغانی از گمرکات، ۲۵٫۲ میلیارد افغانی از جمع آوری مالیات و ۲۰٫۲ میلیارد افغانی دیگر از جمع آوری عواید غیر مالیاتی به بودجه عواید ملی کشور افزوده شده است.

این درحالی است که شماری از مقام‌های محلی با ابراز نگرانی از جمع آوری مالیات توسط طالبان، می‌گویند که اوضاع امنیتی برخی از ولایات با گذشت هر روز بدتر شده و حملات تروریستی در ولسوالی ها و اطراف شهر گسترش یافته است.

عواید ملی کشور ۱۲،۴ میلیارد افغانی کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد