غنی-از-طریق-زراعت-باید-در-دسترخوان-مردم-تغییر-بیاید

رییس جمهور غنی در دیدار با هیات اداری و اعضای مشرانوجرگه گفت که از طریق بازاریابی به محصولات زراعتی و رشد زراعت کشور باید در زندگی و دسترخوان مردم تغییر بیاید.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که عصر دیروز در ارگ انجام شد، فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانوجرگه با ارایه گزارش کارکردهای این نهاد در پنج سال گذشته گفت که اعضای مشرانو جرگه مانند همیشه از نظام حمایت می کنند و خواستار هماهنگی و همکاری میان قوۀ ثلاثه هستند.

مسلمیار افزود که مشرانو جرگه از بودجه خود در مربوطات ریاست پنجم ریاست عمومی امنیت ملی تاسیسات را اعمار کرده است، در صورت امکان این تاسیسات به مشرانو جرگه تعلق بگیرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور با اشاره به انکشاف متوازن گفت که بخاطر مبدل کردن افغانستان به هشت زون اقتصادی، باید فکر انکشافی داشته باشیم. بنابراین، منابع طبیعی سرمایه مشترک تمام ولایات است و به همین سبب باید توجه مشترک انکشافی به ولایات صورت گیرد.

رئیس جمهور کشور گفت که پلان احداث ۶۵۰ بند آب در مراحل نهایی قرار دارد و در آینده نزدیک کار عملی آنها آغاز می گردد. بنابراین، از طریق بازاریابی به محصولات زراعتی و رشد زراعت کشور باید در زندگی و دسترخوان مردم تغییر بیاید.

در همین حال، آقای غنی خاطرنشان کرد که در خصوص مدیریت آب، تولید برق و انکشاف متوازن، کارهای اساسی صورت می گیرد و باید در بخش های سرمایه گذاری شود که مردم ضرورت دارند.

این درحالی است که چند روز قبل، رییس جمهور غنی در دیدار با معاون نمایندۀ خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان نیز گفته بود که تلاش می کنیم تا افغانستان به چهارراه اقتصادی، تجارتی و انکشافی منطقه مبدل شود.

معاون نمایندۀ خاص جاپان برای افغانستان و پاکستان و همچنان سفیر جاپان برای افغانستان ضمن حمایت از دیدگاه اقتصادی رئیس جمهور برای افغانستان و منطقه، گفتند که کشور شان در بخش های انکشاف زراعتی و اصلاحات امنیتی و اقتصادی به همکاری ها با افغانستان ادامه می دهد، تا دیدگاه اقتصادی افغانستان عملی گردد.

غنی: از طریق زراعت باید در دسترخوان مردم تغییر بیاید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد