غنی-افغانستان-نباید-طفل-یتیم-در-قاره‌ی-آسیا-باشد

رئیس جمهور غنی با تاکید بر اینکه هیچ افغان نمی خواهد دوباره بی‌وطن گردد، گفت که عصر بی‌وطنی وسرگردانی گذشته است و افغانستان نباید طفل یتیم در قاره‌ی آسیا باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز (دوشنبه، ۳۱ سرطان) در بیست و دومین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام در کابل، گفت که افغانستان با هیچ کس و با هیچ ملت دیگر نزاع بنیادی ندارد، زیرا نزاع بر موقعیت ما بوده و است. این موقعیت را ما داریم آهسته آهسته به چهارراه پُرعاید در منطقه تبدیل می‌کنیم.

آقای غنی با تاکید بر اینکه هیچ افغان نمی خواهد دوباره بی‌وطن گردد، گفت که عصر بی‌وطنی وسرگردانی گذشته است. عصر قطارشدن ملت ما در عقب دروازه های خیرات دهنده گان پایان یافته است و باید بیشتر پایان یابد.

وی افزود: عصر حقارت انتظار در پس درهای بستۀ مرزهای همسایه پایان یافته و باید بیشتر پایان یابد؛ زیرا ما زمانی وصل‌گاه افکار و تمدن‌ها بودیم و باید این حیثیت تاریخی خویش را اعاده کنیم.

رئیس‌جمهور غنی خاطرنشان کرد که افغانستان نباید طفل یتیم در قاره‌ی آسیا باشد. این ملت نباید فقیر و بی‌کس‌ و‌ کوی جهان باشد. هرگز نه، کشوری‌که از هیچ چیز کم نیست، نباید از هیچ چیزی هراس داشته باشد، نیاز ما به صلح و همبستگی است.

رئیس جمهور گفت که ما از نگاه اقتصادی در مرحله‌ی دست و دهان رسیده ایم؛ یعنی افغانستان در حال صعود است، نه سقوط. بنابراین چند سال دیگر نیاز داریم که دخل و خرج کشور را مساوی سازیم.

غنی: افغانستان نباید طفل یتیم در قاره‌ی آسیا باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد