غنی-با-خشم-مردم-روبرو-خواهد-شد

معاون اول شورای ملی هشدار می دهد در صورتی که حکومت بیش از این به اختلافات قومی دامن بزند و منافع شخصی را بر ملی ترجیج دهد با خشم مردم مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان امروز شنبه (24 سرطان) در جلسه عمومی نشست یادآور شده که حکومت حتی در صفحات فیسبوکی خود نیز به این مساله دامن زده و تضادها را میان اقوام کشور به وجود آورده است.

آقای همایون تصریح می کند رئیس جمهور غنی با اختلاف میان تاجیک- پشتون و درانی- غلجایی  می خواهد 30 میلیون نفوس را غرق کند.

معاون اول مجلس تاکید می کند که  مردم افغانستان هوشیار است و تمام مسایل را درک می کنند و آقای غنی باید خود را اصلاح کرده و بیش از این منافع ملی را قربانی منافع شخصی نسازد؛

او همچنان خاطر نشان می سازد  که سیاست‌های نادرست رییس جمهور سبب شده که ناامنی‌ها در سراسر کشور گسترش یابد و در تمامی ولایت‌های کشور وحشت برپا شود.
همایون همایون علاوه نمود، رییس جمهور با ادعای افتتاح پروژه‌های زیربنایی مردم را فریب می دهد و همچنین خودش با تک روی سیاسی و انحصار گرایی قدرت زمینه ساز تشکیل ایتلاف‌ها و بی ثبات سیاسی در کشور است.
این درحالی است که اخیراً جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه، عطا محمد نور والی بلخ در برابر آنچه آنان انحصار گرایی قدرت از سوی ارگ عنوان کرده اند، ایتلاف نجات افغانستان را تشکیل داده اند.
این مقام‌های حکومتی خواستار برگرداندن صلاحیت های قانونی خود و وزرای کابینه هستند و تاکید دارند که انحصارگرایی قدر توسط ارگ را می شکنند.
اما، رییس جمهور غنی انحصار قدرت توسط خودش را رد کرده و گفته تصامیم اجرایی امور حکومت‌داری به صورت جمعی گرفته می شود.
آقای غنی تشکیل دهندگان ایتلاف نجات افغانستان را به عدم کفایت حکومت داری متهم کرده است.
با این وجود، آگاهان امور سیاسی در کشور همواره می گویند که دامن زدن به اختلافات قومی و سیاسی در کشور به دلیل حساسیت و شکنندگی وضعیت در کشور نباید از سوی هیچ فرد یا نهادی دامن زده شود؛ زیرا چنین اختلافاتی به نفع دشمنان مردم افغانستان است.

غنی با خشم مردم روبرو خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد