غنی-بر-نظارت-قوی-از-منابع-کرونا-تاکید-کرد

رییس جمهور غنی بر تامین حاکمیت قانون و نظارت قوی حکومت در مصرف منابع کرونا تاکید ورزید و گفت که نهادهای عدلی و قضای باید قضیه‌های جرمی را بررسی کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته طی دو نشست با مسئولین وزارت صحت عامه، در خصوص تدابیر برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا و چالش های ناشی از آن، گفت که عمده ترین بحث در اینجا حاکمیت قانون است و مردم افغانستان باید از تطبیق حاکمیت قانون و حکومتداری خوب کاملاً مطمئن شوند.

وی افزود که یک بخش عمدۀ تعهدات حکومت افغانستان در کنفرانس جینوا، مسئله تطبیق حاکمیت قانون و مبارزه جدی با فساد بود.

رئیس جمهور در زمینۀ صلاحیت های مقامات عالی رتبه و آمرین اعطا و تصمیم‌گیری در مصارف منابع کرونا، گفت که باید یک تعریف واضح و حدود صلاحیت های این مقامات مشخص گردد.

آقای غنی بر تامین حاکمیت قانون، نظارت قوی حکومت در مصرف منابع کرونا که به ولایات فرستاده می شود و بررسی موارد جرمی در صورت وقوع، تاکید ورزید و گفت که نهادهای عدلی و قضای با یک ضرب الاجل، قضیه های جرمی را بررسی کنند.

اشرف غنی گفت که ما باید پیش بینی واضح از وقوع حالت وخیم شیوع ویروس کرونا و آمادگی ها برای جلوگیری آن را داشته باشیم.

غنی با اشاره به جلوگیری از تاثیرات منفی ویروس کرونا بالای اقتصاد کشور که در موج اول شیوع این ویروس، موفقانه انجام شد، گفت که در این مرحله نیز باید از تاثیرات منفی ویروس کرونا بالای اقتصادی کشور، جلوگیری نماییم.

همچنان در این نشست‌ها در مورد پیشبرد استراتیژی آگاهی عامه بخاطر اینکه رسانه ها بتوانند به گونه شفاف کارکردهای حکومت را تحت پوشش قرار دهند، نیز صحبت گردید.

این درحالی است که اداره بازرس ، وزیر پیشین صحت عامه و چهار معین برحال و پیشین این وزارت را به ظن سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای و حیف‌ومیل منابع مالی مربوط به ویروس کرونا، به لوی‌سارنوالی معرفی کرده بود.

غنی بر نظارت قوی از منابع کرونا تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد