غنی-عصر-گروه-گرایی-و-تهدید-پایان-یافته-است

محمد اشرف غنی با اشاره به اینکه تفکر جمهوریت پیروز انتخابات ریاست جمهوری می باشد، گفت: عصر یکه تازی ها، سلطه گرایی، گروه گرایی و تهدید پایان یافته است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، عصر دیروز دو شنبه با برگزاری مراسم تحلیف در ارگ ریاست جمهوری گفت که انتخابات پایان یافت، من با حوصله مندی و شکیبایی این روند را حرمت گذاشتم و هیچ گاهی ارگ را به قرارگاه سیاسی یک گروه تبدیل نکردم و نخواهم کرد.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که امروز من بالای هر فرد افغان، زن و مرد، طفل و جوان و مخصوصاً قشر سیاسی صدا میزنم که حکومت از آن شماست و من خدمت رسان به همۀ شما استم، چه آنهایی که به من رای دادید و چه آنهایی که انتخاب دیگری داشتید.

اشرف غنی گفت که روز جدایی ها و سلیقه ها گذشته است؛ امروز، روز وصل است. امروز، روز اتحاد است. امروز، روزیست که ما باید به آینده و آسایش ملت خویش فکر کنیم.

وی اضافه کرد: حکومت من حکومت کل افغانستان خواهد بود. تیم دولت ساز یک گروه محرک برای بسیج مردم دور یک تکت انتخاباتی بود. اما حکومتی که قرار است بزودی شکل بدهم در انحصار دولت ساز نخواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که پایان انتخابات، پیروزی ایده و تفکر جمهوریت و غلبه بر دسیسه ها و توطیه هاست. پایان روند انتخابات، پیروزی مردم بر ابهام و گمانه زنی هاست. از نظر من هیچ کس در این روند نباخته است بلکه هریک ما به اندازه توان در تحکیم مردم سالاری نقش ادا کردیم.

آقای غنی گفت: عصر یکه تازی ها، سلطه گرایی، گروه گرایی و تهدید پایان یافته است. آنچه ملت را بسیج میکند صدای وحدت و یک پارچگی است.

این درحالی است که همزمان با مراسم تحلیف اشرف غنی در ارگ، عبدالله عبدالله که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و آن را تقلب آمیز می‌خواند، نیز مراسم تحلیف ریاست جمهوری را در قصر سپیدار انجام داد.

پس از آن، وزیر خارجه امریکا نیز اعلام نمود که کشورش با هر اقدامی برای ایجاد حکومت موازی و استفاده از زور برای حل اختلاف سیاسی افغانستان سخت مخالف است.

غنی: عصر گروه گرایی و تهدید پایان یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد