فرمان-تخفیف-و-عفو-مجازات-محبوسین-و-محجوزین-اناث

رییس جمهور غنی به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن فرمان چهارده ماده‌یی را در رابطه به تخفیف و عفو مجازات محبوسین و محجوزین اناث، صادر کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن فرمان چهارده ماده‌یی را در رابطه به تخفیف و عفو مجازات محبوسین و محجوزین اناث، صادر نمود.

در این فرمان که از تاریخ ۱۸ حوت سال جاری نافذ می باشد، آمده است: "کمیسیون های تطبیق این فرمان موظف اند تا، بر اساس شرایط مندرج در این فرمان، لست محکومین واجد شرایط را به ریاست عمومی تنفیذ احکام بدیل حبس و حجز لوی څارنوالی ارسال و ریاست مذکور لست های ارسالی را تدقیق نموده جهت منظوری به مقام لوی څارنوالی ج.ا.ا تقدیم نمایند، که بعد از منظوری لوی څارنوال، قابل تطبیق می‌باشد."

مادۀ سیزدهم این فرمان اداره تنظیم امور زندان ها را مکلف ساخته است تا گزارش تطبیق این فرمان را که شامل تعداد مجموع مستفید شونده گان به تفکیک نوعیت جرایم، کتگوری محکومین و تاریخ تکمیل اجراآت باشد به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ارسال نمایند.

این درحالی است که از روز جهانی همبستگی زنان «روز جهانی زن» همه ساله در 8 مارچ در سراسر دنیا گرامی‌داشت می‌شود. این رویداد حدود یک قرن قبل با اولین گردهمایی زنان در سال 1911، درج خاطره تاریخ شد.

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) دیروز یک‌شنبه(۱۸حوت) با نشر یک اعلامیه به مناسبت روز جهانی زن(۸ مارچ) گفت که سازمان ملل متحد در افغانستان از روز جهانی زن با شعار جهانی "من نسل برابری هستم: به رسمیت شناختن حقوق زنان" جهت منسجم ساختن تلاش‌های فردی و جمعی برای تبدیل تساوی جنسیت و حقوق زنان به یک واقعیت زندگی، تجلیل می کند.

فرمان تخفیف و عفو مجازات محبوسین و محجوزین اناث

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد