امریکا-به-مشارکت-زنان-افغان-در-مذاکرات-متعهد-است

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که امریکا به مشارکت «قوی» زنان در مذاکرات بین‌الافغانی متعهد است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان شب گذشته (شنبه، ۱۷ حوت) در رشته‌تویتی گفته است که او این صحبت‌ها را در دیداری با گروهی از زنان متشبث در کابل مطرح کرده است.

وی افزوده است که تمامی افغان‌ها باید به کار با همدیگر آماده باشند و آینده‌ای برای افغانستان ترسیم کنند که «ارزش‌های شناخته‌شده‌ی بین‌المللی در مورد حقوق و نقش‌های زن را احترام کند».

آقای خلیل‌زاد همچنان در این دیدار با اشاره به حفظ دست‌آوردهای ۱۹ سال گذشته، تأکید کرده است که امریکا برای بنایافتن افغانستان بر این دستاوردها، در استفاده از هیچ ابزاری تردید نمی‌کند.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است: «ما امکانات زیادی نفوذ دیپلماتیک داریم که نیازی به نیروی سخت ندارد.»

پیش از این، تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز خواهان حضور معنادار و کامل زنان در مذاکرات صلح با طالبان شده بود.

این درحالی است که براساس توافق‌نامه‌ی امضاشده میان امریکا و گروه طالبان، قرار است مذاکرات بین‌الافغانی تا دو روز دیگر (سه‌شنبه، ۲۰ حوت) برگزار شود.

امریکا به مشارکت زنان افغان در مذاکرات متعهد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد