امرالله-صالح-ما-همیشه-در-میدان-های-جنگ-برنده-بوده-ایم

معاون اول منتخب ریاست جمهوری در رابطه به چگونگی پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، گفت که نگرانی جوانان از مذاکرات و پروسۀ صلح، معقول و بجا است و ما همیشه در میدان های جنگ و مقاومت برنده بوده ایم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان، به سلسلۀ نشست های مشورتی با اقشار مختلف جامعه در رابطه به پروسۀ صلح، روز گذشته با شماری از جوانان در ارگ، دیدار کرد.

در این نشست، امرالله صالح، معاون اول منتخب ریاست جمهوری، اعضای کابینه و مشاورین رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

خانم فرح مصطفوی نیز به نمایندگی از جوانان صحبت کرده، گفت که جوانان افغان صلح را به بهای تسلیمی و قربانی جمهوریت نمی خواهند. وی همچنان بر ایجاد یک محور مقاومت در برابر تفکر افراطیت و تاریک تاکید کرده، گفت که جوانان بر تقویت آزادی های مدنی و ترس‌زدایی از دشمن تاکید کردند و خواستار حضور نمایندۀ شان در تیم مذاکره کننده می باشند.

ادریس استانکزی همچنان به نمایندگی از جوانان، گفت که جوانان کشور از موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات صلح حمایت می کنند و نباید به هیچگونه فشار تسلیم شد. وی افزود که جمهوریت، استقلال و حقوق شهروندان افغان قابل معامله نیست و خطوط سرخ ما در مذاکرات صلح باید به دقت ترسیم شود و با ملت شریک گردد.

سپس، امرالله صالح معاون اول منتخب ریاست جمهوری در رابطه به چگونگی پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، به جوانان معلومات داد و گفت که نگرانی جوانان از مذاکرات و پروسۀ صلح، معقول و بجا است و ما همیشه در میدان های جنگ و مقاومت برنده بوده ایم.

وی افزود که حالا زمان آن رسیده است تا قهرمانی های میادین جنگ را در میز مذاکرات به تدبیر مبدل نمائیم و این کار را انجام داده می توانیم.

امرالله صالح گفت که در آمادگی ها و پیشبرد مذاکرات صلح، بالای رئیس جمهور اعتماد داشته باشید؛ از کرامت انسانی و تمام ارزش های جمهوری صیانت می شود.

آقای صالح از جوانان خواست تا بسیج شوند و به حیث یک عقبۀ نیرومند اجتماعی، از موقف رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات صلح، حمایت کنند.

در همین حال، اشرف غنی خطاب به جوانان، گفت که شما باید ابتکار عمل را به دست گیرید. به ولسوالی ها و قریه ها سفر کنید، ظرفیت های ایجادشده و ارزش ها را انعکاس بدهید تا تصویر افغانستان واقعی نمایش داده شود.

این درحالی است که امیر قطر طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی گفت: ما به طالبان خاطرنشان نموده ایم که افغانستان امروزی، کشور دو دهه قبل نیست؛ بلکه یک سلسله واقعیت های جدید شکل گرفته و این کشور تغییر کرده است.

امرالله صالح: ما همیشه در میدان های جنگ برنده بوده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد